Skip to main content

Voor mijn alarm moet ik port forwarding instellen, van poort 36456 (Extern) naar poort 10001.

Ik heb het alarm een vast IPv4-adres gegeven. Toen TCP port forwarding aangezet, van internet poort nummer 36456 naar interne IP 192.168.xx.xx poort 10001.

 

Alles lijkt goed ingesteld, en als ik vanaf mijn interne netwerk het alarm benader werkt het prima. Alleen van buiten niet te benaderen. De poort lijkt niet open te staan. 

 

KPN Helpdesk komt er vooralsnog ook net uit. Heef iemand ideeen?

Kunt u een schermafdruk van de poortforwarding plaatsen?

Heeft u External Host leeg gelaten?


Is het nog gelukt @Trautman? Een screenshot zou inderdaad wel fijn zijn!


 


Zie boven, ik heb de External Host leeg gelaten

 


De S/W versie op de box is V12.C.24.05.08

 


Ok. Vanaf internet gebruikt u het WAN adres? Dat is dus een ander adres dan het 192.168.2.x adres.


Ja, vanaf buiten gebruik ik het externe IPv4 adres

 


Ja, vanaf buiten gebruik ik het externe IPv4 adres

Heb je al de online tool gebruikt om te kijken of je poort open staat ?
https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/


Bedankt voor de tip! Deze tool zegt: 

 


Oh ik moet natuurlijk de externe poort checken (36456). Helaas hetzelfde resultaat: 

 


Kunt u de poortforwarding aanpassen naar beide 10001? Lijkt me wat overzichtelijker.

En de router daarna nog eens opnieuw opstarten?


Ik heb het aangepst en opnieuw opgestart. Helaas nog zelfde uitkomst:

 


 


 

Dit staat goed, aangezien hij als gesloten wordt aangegeven vermoed ik dat je firewall van je alarm de boel tegenhoud. Staat hier alles goed ingesteld ?
 


Volgens mij staat alles goed ingesteld. Alls ik vanaf mijn interne netwerk via IP 192.168.xx.xx poort 10001 benader is er niets aan de hand en kan ik goed met het alarm communiceren. 


Dus de firewall van het alarm lijkt niet het probleem te zijn


Volgens mij staat alles goed ingesteld. Alls ik vanaf mijn interne netwerk via IP 192.168.xx.xx poort 10001 benader is er niets aan de hand en kan ik goed met het alarm communiceren. 

Maar is het ook toegestaan voor externe verbindingen, zit er bijvoorbeeld een restrictie op voor intern en extern, ip restrictie ?


Ik heb ook niets aan het alarm veranderd en met mijn vorige modem werkte het prima met deze instellingen

 


Ja in dat geval zou ik het ook niet weten, ik heb zelf een Fritz!box als modem.
Dus kan geen test voor je doen of het in de modem zit.


Zou het kunnen dat als mijn externe IP verandert, dat ook weer in de firewall van het alarm ingesteld moet worden? Ik vermoed van niet, want het installatiebedrijf van het alarm heb ik gesproken en die dachten ook dat alles goed was ingesteld


Super veel dank voor alle hulp! Ik denk ook dat het ergens in het modem (of de sw zit). Ik zal maandag wel weer KPN bellen…..


Kunt u ons wat meer vertellen over het lokale ip adres? Ik zie de hele tijd "192.168.xx.xx" voorbij komen. Wat is het 3de cijfer? Mogen wij dat weten? Dat zou standaard een 2 moeten zijn. Wat is dat bij u?


Super veel dank voor alle hulp! Ik denk ook dat het ergens in het modem (of de sw zit). Ik zal maandag wel weer KPN bellen…..

KPN zal je doorverwijzen naar het forum, of je moet Service+ afsluiten voor 5 euro per maand.

De gewone helpdesk gaat niks voor je kunnen beteken.


Ik ben wel benieuwd wat voor een alarm dat dan is immers normaliter hoef je voor een alarm geen port-forwarding in te stellen. Het is commercieel gezien ook niet zo handig van een leverancier om port-forwardings te vereisen want daarmee verklein je de afzetmarkt omdat het voor veel mensen te moeilijk is 9m port-forwardings in te stellen .


Bij mij heeft de interne IP-range 178 als 3e cijfer. Dit heb ik zo ingesteld omdat het IP adres met 178 ook in de firewall van het alarm stond ingesteld. Voordat ik deze instelling deed kon ik het alarm niet bereiken vanaf het interne netwerk, daarna wel


Reageer