Skip to main content

Voor mijn alarm moet ik port forwarding instellen, van poort 36456 (Extern) naar poort 10001.

Ik heb het alarm een vast IPv4-adres gegeven. Toen TCP port forwarding aangezet, van internet poort nummer 36456 naar interne IP 192.168.xx.xx poort 10001.

 

Alles lijkt goed ingesteld, en als ik vanaf mijn interne netwerk het alarm benader werkt het prima. Alleen van buiten niet te benaderen. De poort lijkt niet open te staan. 

 

KPN Helpdesk komt er vooralsnog ook net uit. Heef iemand ideeen?

 


Ik ben wel benieuwd wat voor een alarm dat dan is immers normaliter hoef je voor een alarm geen port-forwarding in te stellen. Het is commercieel gezien ook niet zo handig van een leverancier om port-forwardings te vereisen want daarmee verklein je de afzetmarkt omdat het voor veel mensen te moeilijk is 9m port-forwardings in te stellen .

De heb je b.v. nodig om alarm op afstand te beheren.


Bij mij heeft de interne IP-range 178 als 3e cijfer. 

Wat bedoel je hiermee?

Wil je echt zeggen dat het IP adres van jouw alarm 192.168.178.x is en niet valt onder de IP range van de Experia/KPN Box (standaard 192.168.2.x)?

Wat is het LAN IP adres van jouw router (Experia/KPN Box)?

Je kunt LAN IP adressen overigens rustig in z'n geheel vermelden, daar kan niemand wat mee.

 

Edit: Blijkbaar is het subnet van de V12/14 ook gewijzigd naar 192.168.178.0/24.


Ik ben wel benieuwd wat voor een alarm dat dan is immers normaliter hoef je voor een alarm geen port-forwarding in te stellen. Het is commercieel gezien ook niet zo handig van een leverancier om port-forwardings te vereisen want daarmee verklein je de afzetmarkt omdat het voor veel mensen te moeilijk is 9m port-forwardings in te stellen .

De heb je b.v. nodig om alarm op afstand te beheren.

Ik niet hoor, ik kan mijn (woonveilig) alarm gewoon via de bijbehorende app op afstand beheren.


Ik ben wel benieuwd wat voor een alarm dat dan is immers normaliter hoef je voor een alarm geen port-forwarding in te stellen. Het is commercieel gezien ook niet zo handig van een leverancier om port-forwardings te vereisen want daarmee verklein je de afzetmarkt omdat het voor veel mensen te moeilijk is 9m port-forwardings in te stellen .

De heb je b.v. nodig om alarm op afstand te beheren.

Ik niet hoor, ik kan mijn alarm gewoon via de bijbehorende app op afstand beheren.

Dan beheer je jouw alarm via cloud, dwz de alarm maakt verbinding met een extern dienstverlener. Vele willen dat niet, vooral als het systeem van chinees fabrikanten zijn.


Ja precies, de hele range inclusief de v12 is met 178 als 3e cijfer. 


Dat werkt verder identiek aan toen het nog een “2” was, geen probleem 

 


@Trautman Probeer mal de experia op de standard subnet en ip adres 192.168.2.254 te zetten en jouw alarm een IP adres van 192.168.2.xxx te geven. De KPN modem heeft zeldzame bugs dat sommige intern servers vast geprogrammeerd op 192.168.2.254. Als het dan werkt dan is weer een bug van de KPN modem.


TDN schreef:

Dan beheer je jouw alarm via cloud, dwz de alarm maakt verbinding met een extern dienstverlener. Vele willen dat niet, vooral als het systeem van chinees fabrikanten zijn.

Woonveilig B.V. is een Nederlandse organisatie die zijn beveiliging prima op orde heeft.

Bij de aanschaf van een alarmsysteem is toch één van de belangrijkste selectiecriteria de organisatie achter het alarmsysteem en dus gebruik ik uiteraard een Chinese troep.


TDN schreef:

Dan beheer je jouw alarm via cloud, dwz de alarm maakt verbinding met een extern dienstverlener. Vele willen dat niet, vooral als het systeem van chinees fabrikanten zijn.

Woonveilig B.V. is een Nederlandse organisatie die zijn beveiliging prima op orde heeft.

Bij de aanschaf van een alarmsysteem is toch één van de belangrijkste selectiecriteria de organisatie achter het alarmsysteem en dus gebruik ik uiteraard een Chinese troep.

Weet je dat Woonveilig spullen meestal een rebranded Climax Technology is? Is geen Chinese troep maar een Taiwanse Premeium Product. LOL


TDN schreef:

Dan beheer je jouw alarm via cloud, dwz de alarm maakt verbinding met een extern dienstverlener. Vele willen dat niet, vooral als het systeem van chinees fabrikanten zijn.

Woonveilig B.V. is een Nederlandse organisatie die zijn beveiliging prima op orde heeft.

Bij de aanschaf van een alarmsysteem is toch één van de belangrijkste selectiecriteria de organisatie achter het alarmsysteem en dus gebruik ik uiteraard een Chinese troep.

Weet je dat Woonveilig spullen meestal een rebranded Climax Technology is? Is geen Chinese troep maar een Taiwanse Premeium Product. LOL

Weet je dat mijn WoonVeilig alarmcentrale alleen met de Nederlandse servers van WoonVeilig communiceert en dat ik al vele jaren naar volle tevredenheid van de diensten van WoonVeilig gebruik maak. Ik kan het iedereen aanbevelen.

Overigens is mijn alarmsysteem in Duitsland ook als beste koop is bestempeld is door het ETM Testmagazin.

ETM Testmagazin review (pdf)

 

Daarnaast is Taiwan geen China.


@Trautman Probeer mal de experia op de standard subnet en ip adres 192.168.2.254 te zetten en jouw alarm een IP adres van 192.168.2.xxx te geven. De KPN modem heeft zeldzame bugs dat sommige intern servers vast geprogrammeerd op 192.168.2.254. Als het dan werkt dan is weer een bug van de KPN modem.

Dank voor het advies! Ik ga dit als volgende stap proberen, ik laat weten of het lukt 🙂


Reageer