Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik probeer twee netwerk camera’s van buiten af te benaderen door middel van poort forwarding in te stellen. Ik heb alle stappen doorlopen van dit topic: 

Camera 1 heeft ip adres 192.168.2.43 en camera 2 heeft ip adres 192.168.2.44. Ik heb de poorten 80,554 en 8000 geforward naar de volgende poorten:

camera 1:

80 -→ 40100

554 -→ 40120

8000 -→ 40140

 

camera 2:

80 -→ 40200

554 -→ 40220

8000 -→ 40240

 

Ik kan camera 1 wel bereiken vanaf buiten het netwerk maar camera 2 niet terwijl de instellingen hetzelfde staan. In het lokale netwerk kan ik beide camera’s wel bereiken.

 

Hebben jullie nog tips waar ik nog naar kan kijken?

 

Alvast bedankt!

Als je de port-forwardings een keer aangepast hebt, herstart dan even de V10a.

Plaats hier ook eens screenshots van alle instellingen die je t.b.v. die camera's op jouw V10a hebt doorgevoerd.


Goedemiddag,

 

Komend van Ziggo ondervind ik problemen met het van buiten af benaderen van mijn camera. Ik heb 1 camera van Hikvision en heb de port-forwardings conform onderstaande link overgenomen.

Na verder onderzoek (het werkt nog niet 😓)  heb ik de gegevens van rland overgenomen

camera 1 met ip adres 192.168.2.8:

80 -→ 40100

554 -→ 40120

8000 -→ 40140

Welk IP adres vullen jullie in bij external host?

Mocht er iemand zijn die me kan en wil helpen dan graag.

 

 


Welk IP adres vullen jullie in bij external host

Een sterretje voor alle external hosts.

External host geeft namelijk aan vanaf welk IP adres de service te benaderen is.

Plaats alsjeblieft ook eens screenshots want ik heb het gevoel dat die poorten weleens precies verkeerd om ingevuld zouden kunnen zijn.


Ik mag  bij exernal host geen * invullen

 


Laat hem dan leeg, dan vult hij waarschijnlijk zelf wel een sterretje in.


Gedaan maar vooralsnog niet te bereiken van buitenaf. Het zoeken gaat dus nog even door. Mocht ik succes hebben dan laat ik dit weten, mocht iemand advies hebben dan houd ik me aanbevolen.


Wat krijg je te zien op https://canyouseeme.org als je die poorten controleert?


Als ik het met mijn gsm uitvoer dan krijg ik een error

 

I could not see you’re service on port 80/554/8000

 

ik zal het ook nog met een laptop proberen later vanavond. Voor nu lijkt het alsof de poorten dus niet of niet goed open staan.

 


Als ik het met mijn gsm uitvoer dan krijg ik een error

 

I could not see you’re service on port 80/554/8000

 

ik zal het ook nog met een laptop proberen later vanavond. Voor nu lijkt het alsof de poorten dus niet of niet goed open staan.

 

Je moet het natuurlijk wel via jouw LAN of wifi die check met https://canyouseeme.org doen want alleen dan wordt het juiste IP adres ingevuld.


Heb ik gedaan via WiFi en nu net ook via de laptop. Meldingen blijven:

 

Error: I could not see your service on …………….. on port (80)
Reason: Connection timed out

 

Dezelfde meldingen voor de overige poorten. Ik blijf zoeken want ik weiger te geloven dat de combi Hikvision en KPN onmogelijk is. De fout zit vast tussen het toetsenbord en de muur achter mij.

 

wjb ik wil je wel vast bedanken voor je snelle reacties.

 

 


Je moet ook poorten 40100, 40120 en 40140 gebruiken want dat is wat je hebt ingesteld.


Volgens mij werkt het, bedankt voor je hulp. Na wat prutsen met de app van Hikvision lijkt het gelukt.

 

Ik ga het ook op andere devices proberen en laat het weten.

 

Nogmaals dank voor je hulp. Zoals ik zei een laag 8 fout.


De experiabox is opnieuw opgestart maar dat heeft niet geholpen. Daarna nog eens de instellingen bekeken en zag dat ik twee keer hetzelfde ip adres had ingevuld.

 

Daarna zijn de onderste drie regels veranderd in IP adres 192.168.2.43 met de rest van de instellingen behouden. Daarna ook weer de experiabox opnieuw opgestart als ook de camera’s. Ik kan nu wel vanaf buiten het netwerk de camera bekijken die via ip adres 192.168.2.44 en poort 40200, 40220 en 40240 gaat maar als ik de poorten 40100, 40120 en 40140 scan geven deze gesloten weer.


Dat lijkt dan dus een behoorlijke bug in de firmware van die V10a.

Ik hoop dat een moderator binnenkort zal reageren en dit aan het developmentteam voor zal leggen.


Er wordt een andere experiabox opgestuurd, ik hoop dat het hiermee wordt opgelost.