Skip to main content

Voordat ik ben verhuisd had ik geen problemen met port forwarding en had ik poorten open staan voor zowel Minecraft en Warzone. Echter na de verhuizing krijg ik het niet meer voor elkaar. Ik gebruik exact dezelfde instellingen maar de ports staan niet open. In de afbeeldingen zie je de instellingen die ik gebruik voor de port van een minecraft server, geconfigrueerd op het ip van mijn laptop. Mijn laptop zit met een kabel aan de xperia box en ik heb de laptop een statisch IP toegewezen. Met deze site: https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ check ik of de port open staat en dat staat hij dus niet. Kan iemand mij uit de brand helpen?

 

Hallo @TimoE99 

 

Heb je die laptop een echt statisch adres gegeven of hem via DHCP binding vastgezet?

Voor portforwarding is het nodig om het ip-adres via DHCP binding vast te zetten volgens dit artikel:

 


Dit heb ik gedaan via DHCP binding inderdaad. Ik heb intussen het probleem weten op te lossen door de xperia box te resetten naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw te configureren. DIt had ik nog niet gedaan sinds de verhuizing en blijkbaar was dat de oplossing.