Skip to main content

Dit is al de zoveelste keer dat (dit keer na de laatste update) alle poorten die ik geforward had, gewoon spontaan niet meer werken. Ik heb dit al meerdere malen meegemaakt en soms spontaan werkt het weer even, om vervolgens weer spontaan de poorten gesloten te zien.
Ik heb al een keer een ICTer ingehuurd om hiernaar te kijken en zels hij kon geen verklaring geven.
Gezien alles wat ik en anderen kunnen bedenken geen verschil maakt.
Dit speelt al jaren zo en word er ondertussen eerlijk gezegd een beetje moe van.

Hallo @Spook77 heb je een koper- of een glasverbinding?

Welk merk en type modem heb je van KPN en sinds wanneer treden jouw klachten op?

 


model modem: H369A
glasvezelverbinding
en speelt al zon 3-4 jaar.

1 tot 2 keer per jaar sluiten de poorten en kan ik ze niet meer open zetten, oplossing tot nu toe is tijdje wachen tot het zichzelf fixed. dit kan varieren tussen een uurtje en een paar maanden.


En wat moet je dan doen om het te herstellen?


Heeft u het apparaat waarnaar u forward wel een vast ip gegeven? 


stel ik gebruikte poort 6000 dan moet ik poort 6001 gaan gebruiken omdat 6000 dus permanent op slot gezet is en na een random tijd begint de nieuwe poortte werken terwijl de aude poorten nooit meer open kunnen. en ja ik heb een vast IP ingesteld.


Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Zelf heb ik jaren een V10 gebruikt en heb daar nooit problemen mee ondervonden.

Kqn je die oude poorten ook niet meer gebruiken nadat je de V10 even uit en weer aan gezet hebt?


de problemen zijn begonnen sinds we de V10 hebben gekregen en niemand schijnt te snappen hoe dit kan. wat ik al zeg zelfs een ICTer gehuurd om ernaar te kijken maar zelfs die snapt niet wat hier gebeurd.
anders dan dat kpn zelf de poorten dicht gooit op een 1 of andere manier.


anders dan dat kpn zelf de poorten dicht gooit op een 1 of andere manier.

En dat gebeurt dus niet want dat is wettelijk niet toegestaan.


dat het wettelijk niet is toegestaan wil niet zeggen dat het niet gebeurd. daarnaast als dat wel het geval is zou het ook kunnen dat het een op hol geslagen beveiliging is ofzo. Ik ga morgen waarschijnlijk maar weer bellen en hopen dat dit nu eens een keer opgelost kan worden.
en anders wordt het maar overstappen...


...zou het ook kunnen dat het een op hol geslagen beveiliging is ofzo. Ik ga morgen waarschijnlijk maar weer bellen en hopen dat dit nu eens een keer opgelost kan worden.

Een “verkeerd bitje” bij jou V10 model??
Als je er al enkele jaren last van hebt, vraag aan KPN Support of je de modem/router kunt omruilen voor een ander exemplaar.  (Hopelijk dan NIET een V10A model, want daar is juist van bekend dat die uiterst vreemde fratsen heeft met port forwarding e.d.).  Je zou ook een eigen modem/router kunnen aansluiten. Ben je verlost van al die incompetente spullen die providers leveren.

Wel uitzoeken welke je dan wel kunt inzetten.
Makkelijkste denk ik een Fritzbox als je tevens ook “analoge” telefoon gebruikt en VOIP van KPN. Anders zijn er nog wel andere opties denkbaar, met name voor glasvezel. (Zie mijn onderschrift).


dat het wettelijk niet is toegestaan wil niet zeggen dat het niet gebeurd. daarnaast als dat wel het geval is zou het ook kunnen dat het een op hol geslagen beveiliging is ofzo.

Nee, dat gebeurt dus niet, ook niet door een "op hol geslagen beveiliging". KPN gaat echt geen stevige boete riskeren door het blokkeren van poorten.


gisteren KPN gebeld en hebben vandaag nieuwe modem geregeld.
heb nu een Sagemcom F5359 en alles lijkt te werken zoals het zou moeten. daarnaast is de interface een stuk beter dan bij de V10.