Skip to main content

Mijn KPN-modem is een ZTE H369A. Er staat Experia Box v10 op het apparaat. Hiermee heb ik een bekabelde verbinding. In mijn routerconfiguratie ben ik naar Instellingen > Poort forwarding IPv4 gegaan. Daar heb ik een appnaam aangemaakt met protocol TCP en UDP en heb ik bij de vier poortregels 44088 ingevuld. Bovenin heb ik een nieuw item aangemaakt met mijn standaardgateway als LAN host en de appnaam geselecteerd die ik heb aangemaakt. UPnP en DMZ staan beiden op aan. Toch krijg ik bij poortchecktools als canyouseeme.org en portforward.com het resultaat bij poort 44088 ‘Your port is NOT OPEN or reachable’. Hoe verhelp ik dit probleem en zorg ik dat ik vindbaar en verbindbaar ben?

Hallo @chimpansee 

 

Er zal toch een apparaat (server, PC o.i.d.) in je netwerk moeten staan die iets met die poort doet en hem open heeft staan en het ip-adres van dat apparaat moet je invullen bij LAN host.

Nu wijst die poort naar het modem zelf en daar draait niets op die poort.


Kan je eens screenshots plaatsen van de instellingen die je gedaan hebt?

Ik lees ook zeer verontrustende dingen als DMZ en UPnP.

Kan je ook een screenshot plaatsen van de DMZ instellingen?


 

 

 

 

 

 

@GeSp @wjb Bij deze. Ik gebruik het programma waarvan ik de poort open wil zetten louter voor legale doeleinden. Ik heb ook al DMZ en UPnP uitgezet en de modem opnieuw opgestart, maar dit veranderde niets aan het resultaat.


Je moet die port-forwarding niet naar het IP adres van de Experia Box laten wijzen maar naar het LAN IP adres van het apparaat dat de service host voor poort 4r088.

Haal ook het IP adres 192.168.2.254 weg bij de DMZ, dit is onjuist.

Van wat voor een apparaat is dat zesde screenshot?

Wat is het IP adres van dat apparaat?

Is dat het apparaat waar de service voor poort 44088 op draait?

Zo ja, dan is dat dus het IP adres waar die port-forwarding naar moet wijzen.

Haal de laatste twee screenshots weer weg want daar staat jouw publieke IP adres op.


@wjb

Screenshot 6 is van uTorrent. Ik doe alleen maar legale dingen met dit legale programma. 

Het is geen apparaat, maar dus een programma dat ik draai op mijn PC. Mijn interne IP-adres is 192.168.2.254. Met dit adres kom ik in mijn routerconfiguratie.

Ik kan 192.168.2.254 alleen weghalen bij DMZ als ik daar een ander adres invul. Ik kan DMZ eventueel ook uitzetten.

Ik wilde net de twee laatste screenshots met mijn publieke IP-adres aanpassen zodat deze niet meer zichtbaar is, maar de post is niet meer bewerkbaar.

 

Mijn doel is dat canyouseeme.org en portforward.com ‘open’ zeggen, zodat ik niet alleen kan seeden, maar dat ik ook connectable ben. Op dit moment ben ik niet connectable met een peer die zich in dezelfde staat bevindt als ik (not connectable).


DMZ hooguit voor een 2e router gebruiken in een NAT achter NAT opstelling. Nergens anders voor!!
Dat is in jou situatie niet van toepassing.  Ofwel niet gebruiken.
UPnP beter ook niet gebruiken m.b.t. veiligheidsrisico's.

In de router een vast IP-adres geven voor het apparaat wat je van buiten wilt benaderen.
Ofwel in jouw situatie een vast IP-adres voor je PC.
En op dat IP-adres de poorten forwarden welke je speciaal voor die service gebruikt.


Mijn interne IP-adres is 192.168.2.254.

Maar bij de port-forwarding moet je het LAN IP adres van die PC invullen, niet het IP adres van de Experia Box.


@Babylonia Begrijp ik goed dat ik bij zowel DMZ als UPnP op de bolletjes ‘Uit' moet klikken en vervolgens op de knop ‘Toepassen' drukken om de nieuwe instelllingen op te slaan?

 

Is 192.168.2.254 geen vast IP-adres? En hoe kan ik in de router een vast IP-adres geven voor de PC die ik gebruik met mijn torrent client?


Het adres 192.168.2.254 moet je veranderen in 192.168.2.14 dit is je pc ip-adres en DMZ uit laten.


Mijn interne IP-adres is 192.168.2.254.

Maar bij de port-forwarding moet je het LAN IP adres van die PC invullen, niet het IP adres van de Experia Box.

Is het LAN IP-adres van de PC het adres dat te zien is op de laatste twee screenshots?


Het adres 192.168.2.254 moet je veranderen in 192.168.2.14 en DMZ uit laten.

Dank je. Is 192.168.2.14 het IP-adres van mijn PC en is 192.168.2.254 het IP-adres van mijn modem?


hoe kom jij aan het adres XX.XXX.XXX.XX ?? mijnipadres.nl ? zie het al…...


hoe kom jij aan het adres (...) ?? mijnipadres.nl ?

Ja. 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Houd nu toch eens op met het vermelden van het publieke IP adres, daar heeft niemand iets mee te maken en is iets wat je niet op publieke forums met anderen wilt delen.

Ik heb de moderators gevraagd om het publieke IP adres uit de bovenstaande berichten te verwijderen.


@wjb Ik zal het niet meer doen! De screenshots mogen verwijderd worden. Die kan ik helaas zelf niet meer verwijderen, omdat het bericht nu niet meer valt te bewerken.


Oke guys, goed nieuws. Nadat ik DMZ had uitgezet en 192.168.2.14 (dus niet de default gateway, maar het IPv4-adres) invulde bij poort forwarden, kreeg ik bij canyouseeme.org en ismyportopen.com bericht dat mijn poort open is. Nadat ik het programma van portforward liet checken, was mijn poort ineens dicht. Vervolgens ook weer dicht op canyouseeme.org en ismyportopen.com. Nu ik mijn computer opnieuw heb opgestart, is mijn poort weer open. Hopelijk blijft hij open!

 

Ik had niet door dat ik mijn publieke IP-adres beter geheim kan houden. Daarom mag een mod de volgende posts aanpassen:
#post1185029
#post1185150
#post1185155


Kijk das goed nieuws :thumbsup:Misschien is het ook verstandig even het ip-adres van de pc statisch te zetten in het modem.


@Manno73 Thanks! En ook aan @GeSp en @wjb.

Misschien is het ook verstandig even het ip-adres van de pc statisch te zetten in het modem.

Weet jij hoe dat werkt, IP-adres PC statisch zetten? Ik gebruik een v10/ZTE.


@Manno73 Thanks! En ook aan @GeSp en @wjb.

Misschien is het ook verstandig even het ip-adres van de pc statisch te zetten in het modem.

Weet jij hoe dat werkt, IP-adres PC statisch zetten? Ik gebruik een v10/ZTE.

Zie het stukje over DHCP binding in dit bericht.


@Manno73 Thanks! En ook aan @GeSp en @wjb.

Misschien is het ook verstandig even het ip-adres van de pc statisch te zetten in het modem.

Weet jij hoe dat werkt, IP-adres PC statisch zetten? Ik gebruik een v10/ZTE.

Zie het stukje over DHCP binding in dit bericht.


WJB je was me net voor :wink:


Dank jullie allen. Het IP statisch maken ging heel simpel via de guide van RobinFlikkema. Alles is in orde!

Voor overige lezers: neem altijd je IPv4 over die je kunt vinden in de opdrachtprompt met ipconfig, dus nooit het gateway-ip dat je gebruikt om in je router settings te komen… én maak je IPv4 statisch. DMZ kan uitblijven.

Dit maakt dat je niet alleen kunt seeden, maar dat je ook de status connectable krijgt. Nogmaals afbeeldingen (maar met doorgestreepte external IP) voor de documentatie.

 

 

 

Doe je het correct, dan krijg je dit:

 

 

Deze tool raad ik af: