Skip to main content
Beantwoord

Port forwards werken niet (Box 12)

• 29 maart 2025
  • 6 reacties
  • 89 keer bekeken

Op een pc staat aan. 1) RadioDJ 2) BUTT. Op deze zelfde machine draait ICEcast met poort 8000. Intern werk alles perfect en maar behoren. Pc is aangesloten via een ORBI Mesh naar de KPN V12 op Glas met maximale verbinding. In de box staat 8000 open. Echter ….. wat ik ook probeer 8000, 8001 8443 of 10500 zijn allemaal onbereikbaar. Wat ik ook probeer, geen enkele poort lijkt te reageren. Achteraf gezien doet de Synology ook niets meer op 5000. Wat is er met port forwarding? De apparaten hebben DHCP aan staan en op de windows pc is de firewall ingesteld met activiteiten toestaan op 8000.

ik snap dr niks meer van. 

alvast dank voor een reactie

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Reinko , welke software draait er op de Box 12. Is dat al de nieuwe KPN software?

Plaats hier aub een schermafdruk van de ingestelde Port Forwards. Kunnen we meekijken. 

Heb je de handleiding van Port Forwards voor de Box 12 in de Kennisbank gebruikt?

Voor de oude software ⬇️

of als je de KPN software hebt ⬇️

Bekijk origineel

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17712 reacties
  • Antwoord
  • 29 maart 2025

Hallo ​@Reinko , welke software draait er op de Box 12. Is dat al de nieuwe KPN software?

Plaats hier aub een schermafdruk van de ingestelde Port Forwards. Kunnen we meekijken. 

Heb je de handleiding van Port Forwards voor de Box 12 in de Kennisbank gebruikt?

Voor de oude software ⬇️

of als je de KPN software hebt ⬇️

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 30 maart 2025

Hallo Ruud, 

Soms helpt het om een nachtje te slapen en alles nog eens te overzien. 

Inmiddels de 'fout’ kunnen ontdekken en dat is (zoals ik niet had overzien in de handleiding) het leeglaten van het internet IP adres. Ik had hier iedere keer mijn eigen IP geplaatst 81.xxx.xx.xx waardoor dus een beperking / loop. 

Nu ik hem leeg heb gelaten is het probleem gelijk opgelost. 

Blij mee.. 

Nu eens experimenteren met SSL (op 8001) en certificaat van let's encrypt. 

Ik kan verder.. 

Hartelijk dank voor deze snelle reactie waarmee ik verder kan!.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17712 reacties
  • 30 maart 2025

Graag gedaan ​@Reinko . Ik vermoedde al dat het internet IP adres een rol kon spelen. Vandaar dat ik vroeg om een schermafdruk. Dat “probleem” komt hier op de KPN Community vaker voorbij.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 17 april 2025

Ik heb ook het probleem dat de portforwarding niet werkt in de KPN Box 12. De firmware versie is V12.C.24.05.08   Kan het zijn dat ik verouderde firmware heb? Hoe kan ik deze updaten?
Alvast bedankt voor uw antwoord

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7648 reacties
  • 20 april 2025
ppgmichel schreef:

Ik heb ook het probleem dat de portforwarding niet werkt in de KPN Box 12. De firmware versie is V12.C.24.05.08   Kan het zijn dat ik verouderde firmware heb? Hoe kan ik deze updaten?
Alvast bedankt voor uw antwoord

Ik zie dat je hier inmiddels je eigen topic voor hebt en dat daar ook antwoord is gegeven: 

Hopelijk is het daarmee gelukt! Zo niet, laat dat in je eigen topic gerust weten. 😄

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 21 april 2025

Goedendag,
Het is inmiddels gelukt. Na advies om alle apparaten op DHCP te zetten heb ik een DHCP-range ingesteld. Voor apparaten (zoals mijn nas-server) boven deze range heb ik een vast IP-adres ingesteld. 

Reageer