hallo ieder,
ben nu een jaar lid van de kpn club.
nu zit ik met een uitdaging, heb een thuis netwerk en hier heb ik bijna alles op aan gesloten behalve mijn domoticz. deze heb ik met de rede aan gesloten op de modem (V10) om deze van buiten af te bereiken.
uitleg uitdaging
ik kan wel een portforward maken om via de v 10 naar mijn domoticz temaken.
maar kan niet mijn asus RC-AC68U portforward doen. ip2.21
domoticz ip 2.1
wat doe ik vekeerd
Beantwoord
Portforward van v10 naar asus router
Beste antwoord door wjb
Je kunt niet dezelfde poort naar twee verschillende IP adressen forwarden.
Eigenlijk zou de Experia Box het ook niet moeten accepteren dat dezelfde app aan meerdere IP adressen gekoppeld wordt.
Ik neem aan dat jou Asus IP adres 192.168.2.21 heeft. Klopt dat?
Alle apparaten die op de Asus aangesloten worden hebben neem ik aan IP adressen uit een ander subnet (192.168.?.x). Klopt dat?
Als dat zo is, dan zou ik de Raspberry ook achter jouw Asus hangen.
Je maakt dan de port-forwardings alleen op de Asus en het enige dat je op de Experia Box moet doen is de Asus als DMZ host instellen. Door de Asus als DMZ host in te stellen zeg je eigenlijk dat alle inkomende communicatie waarvoor geen port-forwarding gedefinieerd is naar de Asus doorgestuurd moet worden.
Bekijk origineelEigenlijk zou de Experia Box het ook niet moeten accepteren dat dezelfde app aan meerdere IP adressen gekoppeld wordt.
Ik neem aan dat jou Asus IP adres 192.168.2.21 heeft. Klopt dat?
Alle apparaten die op de Asus aangesloten worden hebben neem ik aan IP adressen uit een ander subnet (192.168.?.x). Klopt dat?
Als dat zo is, dan zou ik de Raspberry ook achter jouw Asus hangen.
Je maakt dan de port-forwardings alleen op de Asus en het enige dat je op de Experia Box moet doen is de Asus als DMZ host instellen. Door de Asus als DMZ host in te stellen zeg je eigenlijk dat alle inkomende communicatie waarvoor geen port-forwarding gedefinieerd is naar de Asus doorgestuurd moet worden.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.