Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben nu al een tijdje bezig met het opzetten van portforwarding voor o.a. een minecraft server op poort 25565. Ik heb de stappen gevolgd in deze post, maar ondanks alle stappen te doorlopen is de poort nog steeds niet bereikbaar.

De stappen reeds doorlopen:

  1. Het interne IP van de desktop vast gezet op 192.168.2.x met LAN DHCP
  2. Met NAT Portmapping een nieuwe TCP&UDP regel aangemaakt met private en public poort 25565 naar het vast gezette interne IP
  3. Toen dit niet werkte ook geprobeerd ipv6 port forwarding op te zetten naar het MAC adress van de desktop. Ook geen resultaat.

Ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij hier mee verder helpen?

 

Alvast bedankt!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Plaats eens screenshots


IPv6 portforwarding.. huh..

anyways na toepassen van de portforwardings is het wel benodigd om het modem een powercycle te geven, Hij kan geen poort openen waar een dienst aan vast hangt...dit is op te lossen door het modem na toepassen van de forward eens uit en aan te zetten.


IPv6 portforwarding.. huh..

Noem het IPv6 pinholing, het komt op hetzelfde neer.


Plaats eens screenshots

Yes, hier een aantal screenshots: 

 


IPv6 portforwarding.. huh..

anyways na toepassen van de portforwardings is het wel benodigd om het modem een powercycle te geven, Hij kan geen poort openen waar een dienst aan vast hangt...dit is op te lossen door het modem na toepassen van de forward eens uit en aan te zetten.

Hey don’t shoot the messenger! Ik noem het alleen maar zoals het hier beschreven wordt: 

 

Maar dat heb ik inderdaad nog niet gedaan. Ik zal het modem nog even powercyclen.


Waarom forward je TCP en UDP? Beperk je altijd tot het vereiste type.

Staat de firewall inkomend open voor die poort op de PC waar je Minecraft op draait?


Waarom forward je TCP en UDP? Beperk je altijd tot het vereiste type.

Staat de firewall inkomend open voor die poort op de PC waar je Minecraft op draait?

Uhh beide geforward voor het testen, ik ga hem weer terug zetten naar alleen TCP. Ik heb TCP op PC open op poort 25565.


Kan je die minecraft server wel bereiken op de LAN IP adres van de PC.


Kan je die minecraft server wel bereiken op de LAN IP adres van de PC.

Hey, Yes ik kan er lokaal bij. Ik heb net het modum opnieuw opgestart en nu werkt de boel.

 

Enorm bedankt voor de hulp!


Van harte welkom op ons forum @Soshiro

Fijn om te zien dat je hier zo goed geholpen bent en de oplossing al gevonden hebt. Dank ook dat je laat weten dat het gelukt is 🙂 mogelijk zijn andere forumbezoekers daar ook weer mee geholpen.