Hoi kpn familie,
Ik zat ooit bij xs4all met mijn trouwe 7360 fritzbox. tot we paar maand terug overgingen naar kpn.
nu heeft de 7360 geen kpn optie in het verbindingsmenu staan, maar de xs4all settings werken ook gewoon bij kpn, dacht ik.
Omdat onze oude fritzbox (7360, ex xs4all router) regelmatig storingen gaf heeft kpn ons een nieuwe, de 7583.
Gegeven paard mag je niet in de mond kijken, maar in dit geval ben ik er nog niet heel erg blij mee.
Kan alles redelijk instellen zoals het was bij het oude modem, maar voor mij het belangrijkste, een aantal poorten forwarden lukt me niet.
In dit geval wil ik graag een mysql port forwarden (3306) naar een server die hier intern staat.
zie screenshot hieronder.
bij parent control staat alles unblocked.
Wanneer ik via een service zoals bv https://canyouseeme.org/ de poort check, blijkt hij closed.
contact gehad met avm zij geven aan dat zulke portscanners door de fritzbox worden geblokkeerd.
Dan probeer ik het op de manier waarop het uiteindelijk moet werken, dus via een pc die buiten mijn netwerk staat, maak ik verbinding met een mysql-client richting mijn publieke/wan/externe ip adres, ook dan krijg ik ook een timeout. (zie ook niets weer in de acces logs van de msyql server)
(event log van de fritzbox geeft ook niets weer, maar heb niet het idee dat hij het niet in dat log zou zetten,)
verbinding maken binnen het netwerk met de mysql server is geen probleem.
Wanneer ik nu mijn oude fritzbox (7360) terug zet werkt alles perfect.
mooi zo laten staan dan zou je zeggen :-)
helaas geeft deze router om de zoveel tijd verbindingsproblemen.
Mocht iemand een tip hebben hoe ik deze juist in kan stellen voor kpn, dan vind ik dat ook best .
tis een oud beestje maar voldoet nog ruim.
mooiste is natuurlijk om de nieuwe fritzbox zover te krijgen dat hij de ingestelde poorten netjes doorstuurt.
mvg peter.
setting nieuwe fritzbox