Skip to main content

Iets of iemand heeft een port forwarding aangemaakt naar mijn tv-kastje. Ben ik nu gehackt of is iemand vergeten aan te geven dat dit een “normale” instelling is?

  

 

 

Het is ‘normaal’ dat de KPN beheersverbindingen aanmaakt naar hun devices. Je kan derhalve voor alle KPN apparaten in het netwerk mogelijk een forward vinden.


Als het “normaal” is, waarom heeft de KPN mij daar niet van op de hoogte gesteld?

Ik zou graag van de KPN zelf willen horen waar ze het voor gebruiken. Welke data verzamelen ze bijvoorbeeld? In hoeverre is het niet in strijd met de AVG-regels?

 


Die antwoorden heb ik niet, maar er zijn meerdere topics in het forum waar dit onderwerp uitgekauwd is.

Ik ben het met je eens dat dit punt in een privacy statement genoemd zou moeten worden.


Die antwoorden heb ik niet, maar er zijn meerdere topics in het forum waar dit onderwerp uitgekauwd is.

Ik ben het met je eens dat dit punt in een privacy statement genoemd zou moeten worden.

Dank je. Blij dat je er ook zo over denkt. 


Die port-forwardings worden gebruikt zodat de TV ontvangers en andere apparatuur die door KPN geleverd is zoals DVSen, Experia WiFi's, "super"WiFi's en zelfs de oude vertrouwde KPN WiFi "versterkers" op afstand beheerd kunnen worden.

Ook de KPN servicetools maken hier gebruik van.