Skip to main content

Goeiedag,

ik heb een Experia box v8 (Arcadyan VGV7519) en daar doet de portforwarding het soms niet meer.

Op mijn NAS draait een webservertje en wat andere zaken en dat werkt doorgaans prima, maar soms doet de boel het niet meer, dan moet ik het modem rebooten en dan werkt het weer een tijdje. (NAS reboot is nooit nodig geweest)

De laatste tijd (misschien door de overname van tele2 door kpn, of mijn abonnementsverandering van 100mbit naar 200mbit) komt het wat vaker voor lijkt het. 

Ook wil mijn Google home assistant dan niet goed meer met Toon communiceren (via olisto) om onze slimme stekkers aan te sturen.   ook daar doet een modem Reboot dan meestal wonderen.

De ‘servicetool apparatuur wissel’ zegt dat mijn hardware geschikt is, maar toch lijkt er iets niet lekker te lopen.

factory reset e.d. al geprobeerd. haalt weinig uit.

 

Lijkt eerder op een niet helemaal strakke verbinding met internet (vandaar de onderbrekingen)?

Heb je glasvezel, of VDSL met pair bonding?


Hallo, bedankt voor het meekijken.

 

Ik heb glasvezel.

De verbinding is volgens mij wel in orde, tv kijken, videobellen via teams,downloaden, internet etc doen het allemaal prima als dit probleem zich voordoet.

Ik doe ook vaak een speedtest om te kijken of internet sloom is op dat moment (Dan zou de google assistant trouwens meteen al melding van geven want dan doet heel de voicerecognition het niet) en dat werkt allemaal prima, volle snelheid up en down. 

Als het een verbindingsprobleem was, zou je na een paar keer reloaden bijvoorbeeld wel weer verbinding krijgen met de NAS van buitenaf, en zouden andere diensten ook problemen vertonen.

Voor zover ik kan zien zijn het alleen de externe verbindingen die via portmapping gaan waar het fout gaat. verkeer naar buiten toe werkt prima.  Verkeer intern op mijn lan naar de nas doen het dan ook goed.

Aan de NAS ligt het ook niet. ik heb er 2, met webservices, en die doen het dan beide niet. en ik heb ook soms een servertje op mijn laptop geprobeerd, met portmapping. die het dan ook niet doet, totdat ik de experia box een reboot laat doen. (glasvezelmodem hoef ik nooit te resetten bij dit probleem)

 

 


De verbinding is volgens mij wel in orde, tv kijken, videobellen via teams,downloaden, internet etc doen het allemaal prima als dit probleem zich voordoet.

Ik denk dat de Experia Box dan zo'n beetje “op begint te raken” en wordt dan onbetrouwbaar in div. functies.  (Die V8 modellen zijn inmiddels al weer behoorlijk bejaard).

Hoop dat men bij KPN niet zo moeilijk doet om de router te vervangen voor een nieuwer model.
(Experia Box V10 als vervanging is dan eigenlijk nog de beste optie).


ja hoop ik ook:)

 

Leest KPN hier mee? of moet ik  ‘handmatig‘ iemand aanspreken daarvoor?


Hallo @whizzkid, welkom op het forum. 

Tuurlijk lezen we mee :wink:. @Babylonia heeft gelijk, de v8 is al een oud beestje, ik ga kijken of ik deze voor jou om kan ruilen en kom hier morgen op terug! 


Hoi @whizzkid

Mijn excuses dat het wat langer heeft geduurd dan afgesproken. Maar er is een nieuw modem onderweg naar een servicepunt bij jou in de buurt. Alle informatie ontvang je per sms, daarin staan ook instructies over hoe jij de oude v8 kan inleveren. Let op! het gaat hier om een omruil afspraak, je krijgt het nieuwe modem niet mee als je het oude modem niet inlevert. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag :blush:


dank je wel!