Skip to main content

Hieronder de thuis situatie

Mocht het niet te lezen zijn op de afbeelding, het ip adress wat mijn zolder router heeft vanaf mijn KPN router: 192.168.2.1 en mijn eigen ip adress wat ik van mijn zolder router heb is 192.168.0.101.

Nu heb ik UPNP aangezet op beide apparaten, en heb ik portforwarding gedaan, maar alsnog blijft de port dicht?

Ik heb de desbetreffende porten vanaf mijn KPN router gekozen en het IP-adres van mijn zolder router gekozen. Daarna van mijn zolder router naar mijn PC, met natuurlijk het IP-adres van mijn PC. Helaas blijft hierna alsnog de poort dicht. Ook heb ik de poorten op mijn PC open gezet in de Firewall, en ervoor gezorgd dat het spel ook doorgelaten wordt.

Het gaan om het spel Baldurs Gate 3, en helaas kan ik niet online spelen zonder deze poorten open te zetten. Ergens worden deze poorten geblokkeert, maar ik weet niet waar.

Ik heb met de klantenservice aan de telefoon gezeten, maar die verwezen mij naar de Forums (hier). Dus hopelijk dat iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doe, of hoe ik dit kan oplossen.

Kunt u de zolder router in accesspoint mode zetten? Of bridge modus? Dan laat deze computer alles door en heeft u op dit ding niets meer te maken met poorten.


Hoi @Safiers, welkom op ons forum! Had je de tip van Nick al geprobeerd? Vanuit KPN heb ik hier helaas niet echt aan bij te dragen, wel hebben we er een paar handige artikelen over!

 

Â