Skip to main content
Vraag

Portforwarding op de V10 werkt niet meer sinds update naar KPN Software

• December 24, 2024
  • 11 reacties
  • 157 keer bekeken

Ben inmiddels al jarenlang klant bij KPN en heb nooit moeite gehad met portforwarding. Nu lijkt de router sinds de KPN Software update alle instelling voor Port Forwarding of DMZ totaal te negeren. 

Firmware version: V10.C.24.10.03

Mijn DHCP is reserved, is hetzelfde IPv4 address als ook te zien in cmd met ipconfig. Portforwarding instellingen meermaals gecheckt. Poging gedaan om een 2e Router als DMZ te gebruiken en vanuit daar te port foorwarden. Eigen Pc als DMZ werkt ook niet. Firewall op de pc uit helpt niet. Op andere computers geprobeert en precies hetzelfde. Ethernet kabel of wifi zou geen verschill moeten maken maar toch een poging waard en hielp ook niet. Heb ALLE DHCP leases proberen te forwarden. Ik heb meermaals factory resets gedaan en alles opnieuw geconfigureerd maar niets blijkt te helpen.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen of is er gewoon iets fout met mijn software of Experia Box?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

• December 24, 2024

Heb je geen ander ip gekregen? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 24, 2024

@Liesje303 Laat hier eens een schermafdruk zien van de port forward zoals die je ingevoerd hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2024

@Marlon92 Voor het checken van de poort gebruik het ip address  https://whatismyipaddress.com maar deze is ook hetzelfde als mijn Internet Connection IPv4 zoals te zien op het KPN Software dashboard.

Verder heb ik bij elke stap met cmd de ipconfig gecheckt zodat ik zeker weet de correct IPv4 te port forwarden.

• December 24, 2024

Je hebt het ip van de pc in de Experiabox gereserveerd? Je hebt het ip op de pc niet vast ingesteld? Het ip word dus echt door de dhcp van de Experiabox bepaald? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2024

@RBxx 

en ook voor de zekerheid

ipconfig in cmd

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2024

@Marlon92 Inderdaad. Misschien dat de screenshots van mijn vorige reactie dat verduidelijken.

• December 24, 2024

De pc staat dus op dhcp? Niet op static waarbij je het ip adres ook op die pc ingesteld hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2024

@Marlon92 

Ik neem aan dat je dit bedoelt? Dit zijn mijn instelling in de windows settings Network & Internet > Ethernet.

In prinzipe heb ik portforwarden altijd binnen de Experiabox of andere router gedaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2024

Het ding is ook dat ik langere tijd mijn tp-link router als DMZ gebruikt heb en via deze heb geportforward. Dit werkte zonder problemen en hier is dus verder ook niets aan verandert wat ervoor zorgt dat het niet meer zou kunnen werken.

Sinds de update van de V10 werkte dit niet meer en heb ik hier en daar gelezen dat dit voor problemen zou kunnen zorgen en heb ik de tp-link naar Access Point Mode geswitched. Hierdoor zag mijn Experiabox de PC weer en heb ik het port forwarden gedaan zoals hier: 

Ook heb ik na een van mijn factory resets van mijn Experiabox geprobeert mijn tp-link weer als DMZ te gebruiken maar dit werkt niet ondanks de correcte IPv4 DHCP en DMZ setup.

Toen dit ook niet werkte heb ik de ethernetkable eruit getrokken en ben ik direct op de wifi van de Experiabox gegaan waardoor mijn 2e router uitgesloten kan worden als oorzaak van dit probleem. (En ja ik heb de nieuwe IPv4 gereserved en heb ook de port forwarding opnieuw geconfigureerd)

^Hier ben ik nu.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • December 26, 2024

In versie V10.C.24.12.10 die nu als versie 11 gedistribueerd wordt, werken zowel tcp als udp zonder probleem op deze poort, zelfs naar een niet vastgezet adres.

Je schrijft “Voor het checken van de poort gebruik het ip address  https://whatismyipaddress.com “, ik neem aan dat je bedoelt “om het externe adres te zien”, ik zie daar geen tool staan om te kijken of een poort open is.

Hoe check je of de poort open staat? Met het spel zelf?

Een poort is pas als “open” te zien als de achterliggende applicatie actief is.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • December 27, 2024

Hoi ​@Liesje303. Welkom op de KPN Community! Je bent hier op de juiste plek gekomen om verder geholpen te worden met jouw probleem. 

Vervelend dat het niet lukt om port forwarding in te stellen met de nieuwe software op je V10 modem. Ik zie dat je al veel hebt geprobeerd en er is al veel geopperd door ​@Marlon92, ​@RBxx en ​@hmmsjan_2, dus ik heb daar op het moment niet veel aan toe te voegen. Ben je er uiteindelijk nog uitgekomen de afgelopen dagen? Zo niet, dan horen we dat graag en proberen we je verder te helpen.