Skip to main content

Hallo,

Ik ben nog redelijk niet in het domein van netwerk en port-forwarding. Echter, loop ik nu tegen een probleem wat ik ook niet met behulp van andere topics over dit onderwerp op het forum krijg opgelost. Ik heb in mijnmodem portforwarding toegevoegd voor poort 22 (zie foto).

Als ik dit ip adres (192.168.2.167) remote probeer te bereiken krijg ik een connection time out:

 

Echter, als ik het via het thuis netwerk probeer te bereiken via SSH (putty), lukt het wel om in te loggen. Heb hiervoor key authentification op aangezet. Als ik hetzelfde als boven probeer te doen vanuit thuis netwerk krijg ik dus dit:

 

 

Ik weet niet zeker of dit klopt/normaal gedrag is, als ik password authentification uit heb staan en key authentification heb geactiveerd.

 

Via putty krijg ik onderstaande schermen (boven met thuis netwerk, onder remote)

 

 

Graag zou ik willen weten waar dit probleem aan kan liggen en hoe ik dit opgelost krijg. Heeft het te maken met instelling van de modem die niet goed staan of met mijn authentification?

 

Alvast bedankt!

Update: Zijn er firewalls waar ik wellicht doorheen moet, waardoor ik niet kan verbinden? Bovenstaande plaatjes laten zien dat portforwarding volgens mij wel werkt, maar toch kan ik niet verbinden via naar port 22, terwijl het wel lukt als ik direct de ip van de raspberry probeer.


Solved. Verkeerd ip adres gebruikt.