Skip to main content

Aangezien dit topic mijn probleem geheel omschrijft schop ik het even uit de archieven.

 

Hier idem dito. De firmware is ook de V5.00.31 build 420 op een Experia v10a. Gisteren heb ik hierover gebeld met de helpdesk maar eigenlijk ben ik geen steek verder gekomen. Hiervoor hebben wij ruim 8 jaar bij Telfort gezeten en daarvan hebben we 7 jaar een Zyxel modem gehad waarbij poorten stonden doorgestuurd naar servers in huis. Toen de V10 en daar werkte het ook goed, maar met deze V10a werkt het niet. 

De medewerkster (Samantha) gaf aan dat KPN geen ondersteuning bied op forwarding omdat het te vergevorderd zou zijn en dat huis/tuin/keuken consumenten het niet gebruiken. Echter voor mijn werk heb ik het wel nodig en bij Telfort heeft het bijna een decenium gewerkt zonder issues! Ik had hier nog een V10 modem van Telfort liggen en dat wilde ik aansluiten maar deze kreeg geen WAN IP adres. 

Zijn er mensen met andere tips? Ik heb namelijk een OpenVPN server waarvoor ik drie poorten moet openen en het moet altijd werken. Deels omdat ik de gegevens van een lokale server nodig heb voor mijn werk. Anderzijds omdat ik vaak in hotels verblijf en dan mijn verbinding wil versleutelen via mijn eigen VPN. Als dit niet mogelijk is dan moet ik toch gaan zoeken naar een andere provider want dan heb ik geen fluit aan de hoge upload.

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Ook met een V10a is het mogelijk om port-forwardings te maken om zo jouw OpenVPN server benaderbaar te maken.

Je hebt het over drie poorten maar voor OpenVPN hoeft masr één poort geforward te worden.

Kan jij eens screenshots plaatsen van alle instellingen die je t.b.v. die OpenVPN server op de V10a hebt doorgevoerd.

Ik kan dat nu niet doen omdat ik pas vanaf vrijdag weer op mijn thuisnetwerk zit, maar ik begreep dat de volgende werking moet zijn

- TCP 443
- TCP 943
- UDP 1194

Dan moet de public port die hebben, maar de local port moet iets anders hebben (vreemd?)

Ik ben benieuwd naar jouw feedback. 

 

Groet!

pH


Voor OpenVPN hoeft alleen UDP poort 1194 geforward te worden.

Zowel de public port als de local port kan je het beste op 1194 zetten.