Skip to main content

ik heb een ZTE H369A, en port forwarding gedaan voor port 27015 en 7777 en 7778

maar vanaf buiten blijven de poorten dichtstaan

zit dit misschien vanaf KPN zelf dicht gespijkert ?

zo ja, hoe krig ik dit open, zo nee, wat is er voor nodig ?

ik heb het modem al gerest, firewall open gezet, CTMP echo request aangezet, windows defender uitgezet, port forwarding gecontroleerd, DMZ geprobeerd naar dat IP adres, niks lijkt te werken


Naar mijn eigen ervaring met de Experiabox V10 is het nodig om in de DHCP
instellingen het apparaat te binden naar een vast IP, voordat de port forwarding
daadwerkelijk werkt.


Dat doe ik eigenlijk altijd al, en staat voor deze computer ook zo

Op 192.168.1.15  vast DHCP


Is het een specifieke application dat u wilt forwarden? Ik heb zelf 27015 open gehad
voor een dedicated server. 


Ark survival evolved

Dedicated server


Ik dacht al dat ik ze ergens van kende. Ik vond dit op de wiki:
These open ports 7777 7778 and 27015 for UDP and optionally 27020 for TCP
Heeft u de TCP poort ook geopend?

*Edit: wifi = wiki natuurlijk


7777 udp

7778 udp

27015 tcp, udp


Zo te lezen lijkt dat allemaal goed te staan. Om even de wiki te quoten: 
 

There are many websites with tutorials on port forwarding. It is highly suggested you visit portforward.com, which offers tutorials for the majority of routers.

What ports work depends on you. Try forwarding 27015 as the port, and 27016 as the query port. 27015, 27016, and 7777 are the most common ports that work.

You MUST forward both TCP and UDP for your server to show up on any lists. You can make sure your ports are open by using the tool from portforward.com, that is, after you

Enter the ports that you have forwarded in the start_server.bat file you should have created earlier. For example,

start ShooterGameServer.exe TheIsland?listen?SessionName=<server_name>?ServerPassword=<join_password>?ServerAdminPassword=<admin_password>?Port=7777?QueryPort=27015?MaxPlayers=<max_players></max_players>


Hoe zit bij u het start commando eruit? Ik heb hier zelf ook even mee moeten spelen.


Ik heb server manager draaien die de parameters doet, poorten doe ik vanavond nog even bij thuiskomst


mijn server op  IP 192.168.1.15 draait op windows 8.1 pro, weet niet of dat misschien een probleem is ?
dit werkte in ieder geval ook nog niet

 


Even voor de zekerheid. Heeft u de standaard IP range gewijzigd van de Experiabox? 
Anders zou het natuurlijk: 192.168.2.* moeten zijn. Hoe er rekening mee dat alle poorten
UDP zijn op 27020 na, die is TCP. Het kan communicatie problemen geven als beide protocollen
tegelijk aanstaan. Ook zeer belangrijk dat de dedicated server ook echt daadwerkelijk deze
poorten gebruiken en dat het juiste IP ingesteld staat. Dit is een veel voorkomend issue bij
Minecraft servers, waarbij het IP vergeten wordt.


standaad IP was inderdaad 192.168.2.#

en heb ik omgezet ja, maar had ook al een factory reset gedaan, en getest met die standaard instellingen

ik heb TCP en UDP gezet zoals je zei, en werkte ook niet

daarna heb ik deze regel geprobeerd, en ook op mijn “normale” pc geprobeerd,  en uiteraard poort rules even omgezet daarvoor naar het juiste IP adres, maar ook daar werkt het niet

 

start ShooterGameServer.exe "Extinction?SessionName=MySuperAwesomeArkServer?ServerPassword=thisisoptional?ServerAdminPassword=megasecretadminpass?Port=27015?QueryPort=27016?listen"


Als ik de wiki lees zou het moeten zijn: start ShooterGameServer.exe "Extinction?SessionName=MySuperAwesomeArkServer?ServerPassword=thisisoptional?ServerAdminPassword=megasecretadminpass?Port=7777?QueryPort=27015"

Hoe test u eigenlijk de server?


testen gebeurd door een site waar ik  de server registreer, dan kan ik daar de poort testen of de game gezien word

en indien de andere speler online is, laat ik hem proberen in te loggen op mijn server

 


Duidelijk. Als server status site is, zou die prima moeten werken in mijn ervaring met
de Experiabox v10 in combinatie met andere games. Ik zal vanavond is proberen
om een ARK server op te zetten. Kunnen we is zien wat er nodig voor is.


Het is mij gelukt! Het ging mij niet zo simpel af als ik met andere dedicated
servers gewend ben. 

Dit zijn mijn instellingen op de Experiabox:

En de test op de website:

Mijn start commando:

start ShooterGameServer.exe TheIsland?listen?SessionName=KPN_beta_ver_1337?ServerAdminPassword=Telfort?Port=7777?QueryPort=27015?MaxPlayers=20

Het lijkt erop dat de server de voorkeur heeft om zichzelf in te stellen op IPv6 bij de eerste opstart.
Na het uitzetten hiervan kwam die meteen tot leven.


maar hoe stond dat aan, en belangrijker, hoe heb je het uit gezet ?


IPv6 staat standaard aan op Windows. Dit kunt u uitzetten via de adapter instellingen.

En dan hier IPv6 uitvinken en op: “ok” drukken:

Het kan zijn dat even het internet raar doet, totdat alles is overgeschakeld op IPv4.
Mocht het internet toch niet terugkomen, is dit gemakkelijk te herstellen door IPv6,
weer aan te zetten.


ah, die had ik zoieso al nooit aan staan, blijkbaar was het probleem dan dat de poorten niet goed stonden, of teveel poorten

maar….. HET WERKT NU !

fantastisch, ontzettend bedankt

TCP,UDP 7777

TCP,UDP 7778

TCP,UDP 27015

en dan inloggen op poort 27015

werkt nu goed , nogmaals bedankt