Beste Hans,
Bij mij is is het eerste wifipunt bedraad aangesloten in de huiskamer met en kabel van 12 meter die naar de meterkast gaat waar de V10a hangt. Het tweede wifipunt staat onder de veranda en is draadloos verbonden met het eerste wifipunt,afstand ongeveer 7 meter met wat obstakels ertussen zoals glas en hout. Benedenverdieping en de hele tuin hebben prima wifi
Dat kan, maar ligt eraan welk modem je hebt. Sowieso kun je altijd bekabeld aansluiten, alleen maar beter. Als je modem in de meterkast hangt kun je de 1e superwifi prima in een andere ruimte plaatsen. Alleen bij de meeste Experiaboxen gaat de wifi vanzelf uit, of dien je die zelf uit te zetten voor een juiste werking van je mesh superwifi’s. Dan heb je rond je meterkast geen wifi meer. Soms is dat geen probleem, ligt aan de indeling van je woning. Heb je een v10a, dan gaat dat niet op, en doet zijn wifi mee met de superwifi’s. Heb je een box12, dan kan dit begin einde dit jaar of begin volgend jaar ook.
Â
Het is overigens wel van belang van welke soort / type (en misschien wel van een andere leverancier ??) die extra WiFi punten zijn, of het dan wel of niet werkt in samenhang met de KPN Experia Box.
Hoe kan ik zien of ik een Experia Box 10A heb? Ik zie Experia Box V10 op de behuizing staan.
Hallo @HansCuv dan heb je dus een V10
Â
Hoi Hans, goede tips hier.Â
Ik krijg morgen twee wifi punten geleverd en nu lees ik dat je het eerste punt naast je router moet plaatsen. Ik heb in mijn appartement extra leidingen laten leggen en nu heb ik in een andere ruimte een RJ45 aansluiting in de muur gemaakt en een cat 5e kabel gaat vandaar naar de meterkast waar de router staat. Kan ik mijn eerste punt dan ook in deze kamer (bedraad) aansluiten en dan het tweede punt in een andere kamer plaatsenwaar ik ook slecht wifi heb?
Dit lijkt mij goed, zeker om de eerste met een kabel aan te sluiten.Â
Mocht je de SuperWiFi punten hebben van KPN, dan kun je hier ook een stappenplan vinden voor het aansluiten. Verder blijft het ook een kwestie van testen, WiFi is namelijk ook afhankelijk van de persoonlijke omgeving/netwerk thuis.Â
Kan ik het eerste super wifi punt ook op afstand bedraad aansluiten op een experia box V10? Of loop ik dan tegen problemen aan? met de 10A was het geen probleem, maar hoe nu met de V10?
Als het maar binnen de 100mtr blijft kan het