Skip to main content

Waarschijnlijk doet het Wifi op de 2e etage (zolder) niet goed! Ik wilde iets uitprinten, staan 2 printers op zolder! (allebeide printers doen het niet)Het heeft altijd gedaan! 

Hallo @rfflangen welk merk en type modem heb je? Heb je nog wifiversterkers gemonteerd, zo ja, hoeveel en welk merk en type?

Heeft de pc boven wel een goede internetverbinding?

Als je je printer(s) via USB aansluit op je pc doen ze het dan wel?

 


Experia WiFi 2stuks  van KPN. Ik heb mijn laptop beneden, de printers staat op zolder.


Hallo @rfflangen heb je de wifi-verbinding van de printers al gecontroleerd, ontvangen zij een (goed) wifi-signaal?

 


Jazeker!


Kunt u dat niet testen, de printer staat in de slaapmodus?


Kunt u dat niet testen, de printer staat in de slaapmodus?

Hallo @rfflangen vraag je dat aan jezelf? Anders begrijp ik de vraag niet.

 


@rfflangen Welk modem gebruik je? Hoe branden de lampjes op het modem? 

Al geprobeerd om de Experia Wifi's opnieuw te koppelen? Herstart eerst het modem. Druk vervolgens 5 sec. op het resetknopje (achterop) de versterkers en wacht tot ze weer verbinding hebben. 
Ben benieuwd of het hierna weer goed gaat. 


Alle lampjes branden van de Experia Box. Van de wifi versterkers branden de lampjes ook! Ik krijg een foutmelding van de printer. Er kan geen verbinding met printer 'HP ENVY 5000 series PCL-3 (Netwerk)’via het netwerk worden gemaakt, u kunt mogelijk niet afdrukken op deze printer vanwege Netwerkproblemen. U computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (192.168.2.21) reageert niet.


Ik gebruik Experia Box V8.


Hallo @rfflangen , door een (recente) update van de Experia wifi's hebben de 2.4 en de 5.0-band dezelfde wifi-naam gekregen. Daardoor raken de printers in de war, want die kunnen alleen werken met de 2,4-band en kunnen die niet meer zo gemakkelijk vinden, helaas. Haal de Experia wifi's eens los van de modem en plaats de printers tijdelijk in de buurt van de modem, nadat je de modem eerst herstart hebt, dan doet de wifi 2.4 het weer waarmee de printers contact kunnen maken.

Als de printers weer contact hebben kun je experia wifi's weer aansluiten en zouden de printers het moeten blijven doen.

Succes.

 


De bovenstaande handelingenlukt niet! Alles gedaan wat moet gebeuren!


@rfflangen In de handleiding van de printer lees in dat de HP Smart app kan helpen met het verbinden van de printer met jullie wifi-netwerk. 

“Wireless setup help Go to 123.hp.com to download and install the HP Smart app or printer software. Both the app and software will help you connect to your wireless network (2.4GHz and 5GHz). For more information, visit www.hp.com/go/wirelessprinting.” (bron: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05644456.pdf). 
 

De printer zou zowel met de 5GHz als 2.4GHz moeten werken, dus ben benieuwd of het lukt aan de hand van de app.