Skip to main content

Na installatie krijg ik mijn printer, Daikin airco en omvormer zonnepanelen niet verbonden.

 

Allemaal apparatuur die alleen op 2.4ghz werkt.

Je kunt in je modem een 'extra wifi' aanmaken op alleen 2.4 en daar je apparaten mee verbinden 


Dank!

maar blonde vraag: hoe doe ik dit. Ben reuze digibeet.

alvast dank

 


Hallo @Gijs de Prins 

 

Als je alleen een EB V10 hebt dan kan je geen Extra WiFi netwerk aanmaken maar je kan wel de 2.4GHz en 5GHz een aparte naam geven (splitsen), zie dit kennisbank artikel:

 

Mocht je extra WiFi punten hebben dan kan je wel een Extra WiFi netwerk instellen, zie dit artikel:

 

In beide situaties verbind je dan de genoemde apparaten (Printer, Daikin en omvormer) met het 2.4GHz WiFi netwerk.

Mocht je er niet uitkomen en/of verdere vragen hebben dan kan je die altijd hier stellen.


Tks! Dus als ik alleen 2h aanzet moet alles lukken?

sorry voor gedram, maar ben hier geen ster in

grt

 


2.4GHz aanzetten en een andere naam geven, dan is die ook als zodanig herkenbaar. Daarna zou je die al moeten kunnen zien in je apparaten (kan even een minuutje duren).


Ga het proberen vanmiddag 🙏👍

 


Beste helpers,

ik heb heel bruut 5Ghz uitgezet (heeft dit nog consequenties.) maar heb inmiddels hierdoor wel airco en printer kunnen verbinden.

HOERA

bedankt

 


Als al jouw apparaten ook met 2.4GHz kunnen werken is dat ook prima.
De snelheden die je via 5GHz kan halen zijn hoger maar als je dat niet nodig hebt kan je prima via alleen 2.4GHz werken.
Het voordeel van 2.4GHz is dat het verder reikt.


👍