Skip to main content

KPN 3 maart aangesloten. De monteur zei dat het wachtwoord hetzelfde bleef. Later bleek mijn HP officejet 6950 offline te zijn. Het schijnt normaal te zijn dat je bij een nieuwe router de printer opnieuw moet aansluiten op wifi. Maar dan begint het probleem.

Op de printer wordt mijn wachtwoord, wat hetzelfde is gebleven, niet herkend. Wel krijg ik deze melding “Het ingevoerde ip-adres is onjuist of van een ander draadloos netwerk met dezelfde naam als uw netwerk” Het ip-adres staat op mijn printer!!

KPN zakelijk gebeld maar die hangen op als het woord printer valt. Dat is randapparatuur. Mijn printer werkte perfect voordat de monteur kwam. Het schijnt dat de enige oplossing is een nieuwe printer kopen of een meters lange kabel om deze met de pc te verbinden. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Een nieuwe printer kopen is natuurlijk onzin 

Hij hoort gewoon te werken

Kun je een fabriek reset van de printer eens doen

Ik vermoed dat hier een ander vast ip is in gesteld

Kijk even deze link

https://support.hp.com/nl-nl/product/hp-officejet-6950-all-in-one-printer-series/9666193/model/9666194/troubleshooting

Heb je de stekker er ook even uit gehad van de printer

Ik denk dat het een kwestie van opnieuw aanmelden op je wifi het probleem oplost

Dacht zo uit het hoofd dat met sommige hp printers dat via de usb via pc/laptop moet

Met het software programma 

 


Als een monteur een nieuwe modem installeerd het enige wat er voor die printer veranderd is dat die opnieuw op de wifi gezet moet worden thats it. Dus technische gezien had de monteur helemaal gelijk. Dat KPN zakelijk dat doet verbaasd mij niet, wat ze hadden kunnen doen is advies geven Hoe de printer weer aangemeld kon worden maargoed.


Als een monteur een nieuwe modem installeerd het enige wat er voor die printer veranderd is dat die opnieuw op de wifi gezet moet worden thats it. Dus technische gezien had de monteur helemaal gelijk. Dat KPN zakelijk dat doet verbaasd mij niet, wat ze hadden kunnen doen is advies geven Hoe de printer weer aangemeld kon worden maargoed.

Niet als er een vast ip adres in gezet is in de printer zelf

en van provider a naar kpn die op subnet 192.168.2.x zit

Daarom stel ik ook voor die printer een fabriek reset te doen

En opnieuw verbinden met wifi 


Als er een statisch IP adres is ingesteld zal hij inderdaad geen adres van het modem ontvangen via DHCP dat klopt.


Hoi @Jos36 . Een nieuwe printer is zeker niet nodig. Ik sluit me aan bij de adviezen die hier al gegeven zijn. Probeer je printer naar z'n fabrieksinstellingen te krijgen en doorloop daarna de stappen alsof je de printer voor het eerst zou aansluiten op een draadloos netwerk. 


Als een monteur een nieuwe modem installeerd het enige wat er voor die printer veranderd is dat die opnieuw op de wifi gezet moet worden thats it. Dus technische gezien had de monteur helemaal gelijk. Dat KPN zakelijk dat doet verbaasd mij niet, wat ze hadden kunnen doen is advies geven Hoe de printer weer aangemeld kon worden maargoed.

Niet als er een vast ip adres in gezet is in de printer zelf

en van provider a naar kpn die op subnet 192.168.2.x zit

Daarom stel ik ook voor die printer een fabriek reset te doen

En opnieuw verbinden met wifi 

 

Inmiddels twee jaar later liep ik tegen dit probleem aan. Meld hier even mijn ervaring, mischien heeft er ook iets aan. 

Hrt probleem met mijn Brother printer bleek een statisch ip adres te zijn, waardoor hij op een. Op range zat dat de modem van kpn niet accepteerde. Tevens accepteerde de printer geen nieuw op adres van de kpn box. 

Echter had ik nooit een statisch ip adres ingesteld. Mijn vermoeden is dat Brother printer tooling dat doet.

 

Het probleem hierbij is dat zowel een fabrieksreset als een netwerk reset de netwerk instelling NIET terug gaan naar de fabrieksinstellingen. Vermoedelijk opnieuw omdat de brother problemsolver dit overruled heeft.

Oplossing: in de printer settings terug zetten naar dynamisch op adres.


Dank voor je reply, @Novan .  Het topic is 682 keer bekeken.  Ongetwijfeld dat mensen hier in de toekomst iets aan gaan hebben!