Skip to main content

WPS blijft na vele herstarts van apparaat steeds rood (sorry foutje in de kop) knipperen als ik op knop WPS druk. . Ik lees dat ik in Box 12 software wps moet aanzetten. Heb alle opties intussen doorgenomen, maar waar zit die instelling? Helaas kan ik die niet vinden binnen de software.
Ik heb geen versterkers en extra punten etc. Printer en box 12 hebben naast elkaar gestaan, dus afstand kan het niet geweest zijn.

Wil gewoon even mijn printer op de wifi zetten. Een andere printer is een jaar terug nog gewoon gelukt.
 

Hallo @Rjonic 

 

Je kan WPS via de WPS knop aan de zijkant aanzetten door deze 3 seconden in te drukken, misschien heb je hem niet lang genoeg ingedrukt?

 

Zie ook het kennisbank artikel over de Box 12:

Knoppen

WPS

Hiermee kun je apparaten verbinden met de wifi zonder het wachtwoord te hoeven ingeven. Druk meer dan 2 seconden op de WPS knop op de Box 12. Je hebt dan 2 minuten de tijd om je apparaat via WPS te verbinden.


Dank voor je reactie GeSp,

Deze fase was ik al voorbij. Zelfs met inbel acties van KNP was het probleem niet op te lossen. Bij mijn versie van de software ontbrak helaas gewoon een optie, namelijk, zet WPS aan. Diverse browsers geprobeerd, maar geen enkele haalde die optie erbij. Daardoor had ik voortdurend een rood knipperend lampje. Er volgt waarschijnlijk een nieuw modem.

Overigens werd ik vrij snel heel goed en vriendelijk geholpen. Meerdere KPN-ers hebben zich hiermee beziggehouden. We zijn na 1,5 uur gestopt. Niemand snapte er iets van. Tot die tijd dan toch maar een printerkabeltje gebruiken.