Skip to main content

Ik ben sinds september overgestapt naar KPN en heb de box 12 gekregen. Sinds mijn overstap moet ik iedere dag weer mijn printer aanmelden op het WIFI netwerk, ondanks dat ik een vast ip adres aan mijn printer heb gegeven. Hiervoor had ik een abonnement bij Ziggo en daarna bij XS4ALL en toen had ik geen enkele WIFI problemen met mijn printer. Bij KPN krijg ik hierbij ook geen hulp, ondanks dat het volgens mij aan de box 12 moet liggen, want dat is het enige wat is veranderd. Wie heeft hiervoor een oplossing? Het gaat om een Epson Expression premium xp-540.

Hallo @Norvanlor , schakel de AX-functie binnen de modem eens uit onder de wifi instellingen.

 


Hallo @JanD , Bedankt voor je reactie de ax functie is uitgeschakeld. Mijn wifi functie staat al op 802.11b+g+n. Bij het Fritz modem geen problemen met deze instelling.


Hi @Norvanlor, bedankt voor jouw bericht! Wat irritant dat jij je printer elke dag weer moet aanmelden: ik snap dat je dit graag opgelost ziet. Jammer dat de tip van @JanD niet geholpen heeft. Is het een idee om FRITZ!Box te huren voor €7,50 per maand? Je krijgt dan ook gratis toegang tot de Tech Desk. Bij Tech Desk kun je terecht voor al je vragen over je slimme apparaten in huis: 2 vliegen in één klap. Eventueel kun je dan ook nog samen kijken (voordat je het modem retour stuurt) of het mogelijk is om jouw Epson Expression premium xp-540 werkend te krijgen met de KPN Box 12.


KPN maakt het helemaal mooi. Omdat kennelijk de standaard geleverde modem/router gebreken vertoond, is hun oplossing om dan voor € 90,- extra per jaar een ander model modem/router model te laten aansluiten?


Heb je geen conflict in je netwerk, bijvoorbeeld een dubbel IP-adres waarop 2 apparaten zijn aangemeld bijvoorbeeld je printer en een ander apparaat.


Hallo @Shyrin_ ,ik krijg vandaag mijn Fritzbox binnen. Hopelijk en daar ga ik wel vanuit, mijn printer problemen over. En ja @Babylonia je hebt helemaal gelijk, het is van de gekke dat je geen goed modem krijgt. Je zou toch meer verwachten van een volgens kpn update modem. Kennelijk leren ze niets van hun vorig onderdeel XS4ALL. Ik probeer dit modem/router een half jaar uit en koop dan mijn eigen Fritzbox. 


Correctie op vorig bericht. Dit moet zijn: volgens KPN up2date model modem met de laatste technieken 


Hallo @beerzwaan ,nee was dat maar waar, dan had ik het probleem makkelijk kunnen oplossen. 


Heb je geen conflict in je netwerk, bijvoorbeeld een dubbel IP-adres waarop 2 apparaten zijn aangemeld bijvoorbeeld je printer en een ander apparaat.

Het is een bekende bug. Chromecast word vaak ook niet gevonden door je telefoon bij de KPN Box. Als je printer op dezelfde manier werkt, namelijk dat deze automatisch gevonden moet worden door de pc of laptop, dan heb je een probleem. Want dat werkt dus niet.


Hallo @Nick83 Nick, dit is precies het probleem. Chromecast en printer worden niet automatisch gevonden. Ik moet deze iedere keer aanmelden op het WiFi netwerk. 


Een 2de router achter de KPN Box zou ook een oplossing kunnen zijn. Maar kost extra stroom en het word wat ingewikkelder. Want de tv ontvangers moeten dan weer wel op de KPN Box aangesloten blijven. Een fritzbox is een veel betere oplossing. Of KPN bellen en vragen om een v10. Sommige mensen krijgen dit voor elkaar. Vraag me niet hoe, want KPN zal dat normaliter niet zomaar doen.


Een 2de router achter de KPN Box zou ook een oplossing kunnen zijn. Maar kost extra stroom en het word wat ingewikkelder. Want de tv ontvangers moeten dan weer wel op de KPN Box aangesloten blijven.

Dat ligt eraan. Als de 2e router zowel een IGMP proxy als IGMP Snooping functie hebben.
En je deze beide inschakelt, zonder enig verder aanvullende instelling (juist dat is belangrijk), kun je TV-ontvangers ook gewoon in het 2e sub-net hangen van de 2e router.


Een 2de router achter de KPN Box zou ook een oplossing kunnen zijn. Maar kost extra stroom en het word wat ingewikkelder. Want de tv ontvangers moeten dan weer wel op de KPN Box aangesloten blijven.

Dat ligt eraan. Als de 2e router zowel een IGMP proxy als IGMP Snooping functie hebben.
En je deze beide inschakelt, zonder enig verder aanvullende instelling (juist dat is belangrijk), kun je TV-ontvangers ook gewoon in het 2e sub-net hangen van de 2e router.

Heb je het zelf al geprobeerd? 


Ja, al tijden terug, anders had ik dat niet geschreven. (Zoiets test ik altijd eerst zelf uit). Is overigens ook al lang bevestigd door gebruikers die niet afgaan op al die berichten hier op het forum dat “zoiets niet kan”. (o.a. met een Asus-router).

Zelfs met de meest eenvoudige TP-Link Archer C6 kan het, van nog geen € 40,-
In het menu twee vinkjes plaatsen, instellingen bewaren. Klaar.


Ja, al tijden terug, anders had ik dat niet geschreven. (Zoiets test ik altijd eerst zelf uit). Is overigens ook al lang bevestigd door gebruikers die niet afgaan op al die berichten dat “zoiets niet kan”.

Bij een KPN verbinding? Niet bij Telfort? Ik lees er hier op het forum niets over dat het iemand gelukt is.


Ja ook bij een KPN verbinding.
(Overigens zit er voor wat het IPTV onderdeel betreft geen enkel verschil met “Telfort”).

Ik lees er hier op het forum niets over dat het iemand gelukt is.

Tja, omdat ze het zich allemaal veel te moeilijk maken met instellingen waarbij men nog eens probeert daar iets met VLAN instellingen bij te betrekken. Dat moet je juist allemaal NIET doen.

Dat is namelijk allemaal al opgesplitst ervoor met de Experia Box.
Wat er uit het “LAN” komt van een Experia Box betreft al een gemodificeerde stream.
Dat stuk hoef je niet nog eens achter een 2e router daarmee aan de gang te gaan.


Allemaal mooi verhaal. Maar ik hou het er op dat het niet kan. Je hebt het zelf ook al over "al tijden terug". Toen was er misschien nog sprake van bridged iptv.


Dat mag je helemaal voor jezelf weten dat je het zelf niet gelooft. Maar onthoudt je dan beter van commentaar met berichten aan andere gebruikers dat het niet kan. Daarmee onthoudt je namelijk erg veel mensen van een uiterst eenvoudige oplossing in set-ups die gewoon werkt.

En nee, niks met “bridged iptv” te maken.
IPTV op elk LAN-poortje van een 2e router is toch echt “routed mode”. Het wordt zelfs als zodanig getoond als informatie bij de systeem informatie-pagina van de TV-ontvanger.

Dat tijden terug was dat ik het zelf voor het eerst ontdekte, maar sindsdien nog diverse keren opnieuw getest. (Juist met zo'n goedkope TP-Link Archer C6 - ook achter een KPN account).