Skip to main content

Na installatie van 3 super WiFi punten werkt mijn hp printer 3050a niet meer. Een probleem wat blijkbaar al langere tijd bestaat, zie forum. Van alles geprobeerd ook datgene wat in het forum omschreven staat, geen resultaat. Contact gezocht met KPN, WPS diverse malen moeten indrukken, draadloze verbinding op router, router uit, printer uit en weer opstarten.  Helaas geen resultaat, KPN geeft aan alleen een betaalde monteur te willen sturen omdat alles toch werkt, nee mevrouw mijn printer werkt niet meer…..

WIE WEET DE OPLOSSING

Hallo @IT16 vaak helpt het de bestaande printer-installatie op de pc ongedaan te maken en opnieuw te installeren alsof het een nieuwe printer uit de doos is. 

Vaak helpt het ook eerst te installeren vie de USB-aansluiting en bij goede werking via USB deze om te zetten naar draadloos. 

Succes.

 


Dank je wel JD. Je optie al uitgeprobeerd maar helaas, hij staat op goed verbonden maar drukt of niets af of zo traag…..


Hallo @IT16, welkom op het KPN forum. Balen dat je problemen met jouw printer ervaart na installatie van de SuperWifi. Het zou kunnen dan jouw printer niet goed overweg kan met het 5 GHz netwerk. De SuperWifi maken gebruik van bandsteering. Hiermee hebben het 2.4 en 5 GHz dezelfde netwerknaam en bepaalt de SuperWifi welk netwerk het meest geschikt is om mee te verbinden. Daarbij geeft deze de voorkeur aan 5 GHz. Niet altijd even handig als je een apparaat hebt die alleen op 2.4 GHz werkt. De oplossing: een extra acces point aanschaffen waarop je de printer kunt aansluiten. Het is dan wel belangrijk om een acces point te kiezen waarop je 2.4 en 5 GHz aparte netwerknamen kunt geven. Je kunt dan weliswaar geen bandsteering gebruiken, maar je hebt wel controle over de verbinding.


Hallo Denise, dank je wel voor je reactie maar snap er geen hout van hetgeen je schrijft. Het zou toch bijzonder zijn dat ik na aanschaf van 3 super WiFi schoteltjes nu weer iets moet aanschaffen om mijn printer te moeten laten werken!!!!
De printer wordt niet herkend en als hij het al doet duurt een print zeker 10 minuten. Een probleem wat meerdere mensen ervaren. KPN wil het wel oplossen met een betaalde monteur, dat noem ik geen service, ik heb al bijna €100,00 betaald voor mijn super WiFi. Ik ben van mening dat ik ook iets van KPN zou mogen verwachten of is het dan alleen maar verkopen en verder mag ik het uitzoeken….

 


Ik snap heel goed dat je graag een oplossing wilt, @IT16. Nu is het alleen zo dat het gebruik van een printer valt onder het thuisnetwerk en hier zijn wij niet verantwoordelijk voor. Ik kan je hiervoor momenteel ook geen oplossing bieden. Er komt in de toekomst wel een update waarmee er een extra 2.4 GHz netwerk gecreëerd kan worden. Daarmee zou het dan ook mogelijk moeten worden om de printer te gebruiken, nu deze problemen met bandsteering lijkt te hebben. Maar wanneer deze update komt durf ik niet te zeggen. In de tussentijd kan ik je dus enkel aanraden om een goedkope acces point aan te schaffen om de printer hiermee te verbinden.


Hallo @IT16 als je geen extra geld (meer) wilt investeren in een goedkope AP, zou ik je toch adviseren, totdat KPN met een update komt, de printer met USB aan te sluiten, dat werkt gegarandeerd.

CC: @Denise_ 

 


Dank jullie wel voor de reacties. ik had met mijn glasvezel ook al slechte WiFi op de slaapkamer, monteur kpn een extra router aangelegd omdat ik er zelf niet heel veel van begrijp. Nu 3 extra wifipunten om alles te verbeteren…..
Is het ook mogelijk dat ik de printer met kabel aansluit aan de wifiversterker, deze staan erg dicht bij elkaar. Bekabelen met usb is niet mogelijk ik print voornamelijk vanuit iPhone of iPad. 
nogmaals dank voor het meedenken.

 


Is het ook mogelijk dat ik de printer met kabel aansluit aan de wifiversterker, deze staan erg dicht bij elkaar.

Ja, dat kan. Maar heeft dat ding een utp poort dan?

Als ik nog eens een nieuwe printer koop is dat bij mij een vereiste. Maar heel veel printers van 70 - 80 euro vallen dan wel af. Als ik op tweakers.net zoek op printers met WiFi én een utp poort, dan is de goedkoopste 137 euro.


.. De HP All-in-One ondersteunt een USB 2.0 HS-poort aan de achterzijde voor aansluiting op een computer. Dit is wat er staat bij de omschrijving van de HP 3050a….

 


.. De HP All-in-One ondersteunt een USB 2.0 HS-poort aan de achterzijde voor aansluiting op een computer. Dit is wat er staat bij de omschrijving van de HP 3050a….

Met een usb poort kun je hem aansluiten op een computer. Maar niet op een SuperWiFi. 


Oké, jammer….