Skip to main content
Beantwoord

Printer niet meer verbonden, melding om MAC adres toe te voegen in de Box 12. Hoe doe ik dit?

  • 16 August 2024
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik krijg mijn printer niet meer verbonden met het internet. Als reden wordt gegeven het MAC adres mogelijk gefilterd wordt. Advies is om MAC-adres toe te voegen aan modem (experia V12). Ik heb al ingelogd in de modem, maar kan niet vinden waar ik een mac-adres toe kan voegen. Op 1 plaats lukte het maar moest ik ook een IP-adres invullen, welke ik niet weet. Kan iemand mij hier verder mee helpen? 

 

groet, 

Carolien 

Hi @Caro71 en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt. Heb ook erg vaak geworsteld met mijn printer verbinden dus hopelijk hebben we het hier snel opgelost. 🙂

Allereerst, je kunt je printer verbinden via de MAC instellingen, maar in de meeste gevallen zou je laptop/PC hem ook via de wifi moeten kunnen vinden. Controleer of je geen verschillende wifi netwerken hebt en of je printer met dezelfde wifi als die van je laptop/PC is verbonden.

Mocht dat niet helpen, heb je dan een Box 12 als modem? Zo ja, wil je dan eens naar de tips over de MAC filtering op Box 12 en, als je al de nieuwe software hebt voor je modem, MAC filtering voor modems met KPN Software doornemen? Lukt het dan?
Het IP adres van je printer kun je vinden als deze verbinding heeft met internet en met je modem. Over het ip adres van een apparaat vinden heb ik ook wat tips gevonden.

Lukt het zo?


Het is gelukt om het MAC adres van de printer toe te voegen, maar helaas lukt het nog steeds niet om de printer te verbinden met het internet. 


MAC adres toevoegen is onzin. Wat u kunt proberen in het Extra WiFi netwerk gebruiken. Dat kunt u instellen in de KPN Box. 


Reageer