Skip to main content

Ik heb een V10 modem en de computer en de printer zijn beide bedraad aangesloten. Als ik een printopdracht geef of een opdracht voor scannen dan duurt het altijd geruime tijd voor de opdracht wordt uitgevoerd. Is daar iets aan te doen door vast IP adressen te geven.

 

Hallo @ZwartJan 

 

Voor de PC heeft dat geen zin, voor de printer misschien wel, je kan hem dan beter in het V10 modem zelf vast zetten via DHCP binding.

Maar wat is geruime tijd, 30 seconden of meer dan 1 minuut, moet de printer dan ook nog uit slaapstand komen?

Bij mijn 4 jaar oude printer duurt het b.v. 35 seconden uit slaapstand om alleen hallo te printen en de 2de keer 18 seconden.

Welke printer (merk/type) heb je?


Printers zijn soms vaag. Print je via XPS?
En snelheid verschilt ook flink per merk. Heb een HP en een Canon.
De HP is meestal sneller.
Kan je de printer ook pingen via CMD?
Wanneer je software van de printer hebt geïnstalleerd, kan die wel alle info ophalen (inktniveau etc)?


Ik heb een HP officejet printer en een HP computer. Op een andere locatie heb ik de zelfde computer en printer alleen staat daar de printer op WiFi. Als ik daar een opdracht geef begint de printer direct te werken.

 


Ha @ZwartJan, het kan inderdaad even duren voordat de printer de boodschap binnenkrijgt en verwerkt. Het uitdelen van een vast IP-adres kan daarin weinig betekenen, ben ik bang! 


Dank voor jullie reactie. Misschien ben ik niet geduldig genoeg.