Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem en ben al meer dan een half jaar bezig. 

Sinds glasvezel en nieuw KPN Experia V12 deed mijn oude printer het niet meer draadloos (Epson XP245) dus ik dacht het zal wel aan de ouderdom van de printer liggen. Vervolgens een nieuwe printer (Epson XP-2205) gekocht, zelfde probleem helaas. otdat ik ergens ineens las dat Epson (en waarchijnlijk meerdere) printers niet werken met 5 ghz netwerk maar alleen 2,4 ghz.

Dus heb ik in de modem instellingen specifiek een 2,4 ghz ingesteld en daar de printer opgegeven, tevens de laptop waarvan ik de printopdracht geef, ook op 2,4 ghz ingesteld. 

Printer software opnieuw geinstalleerd, en voila het apparaat ging printen… Helaas na 3 printjes weer bal: connection error 😞 Dit is zo ontiegelijk frustrerend ! Helaas kan ik deze nieuwe printer niet bekabeld aansluiten, geen mogelijkheid daarvoor, ik zit er over te denken om deze dan ook maar weer door te verkopen en een USB printer te kopen 😞 ..

Toevallig gisteren waren mijn kinderen met een playstation online aan het spelen en ze klaagden dat de verbinding regelmatig ineens verbroken werd, waardoor ze het spel uit gegooid werden. de V12 reset zichzelf blijkbaar spontaan. Ik krijg nu het vermoeden dat door het resettten van de modem ook steeds de printer de connectie kwijt is en steeds opnieuw moet configureren?? 

Iemand hier heldere ideeen over ?

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi ​@Train57. Het is inderdaad bekend dat sommige printers niet helemaal goed verbinding maken met de nieuwe KPN Software. Dit is op dit moment nog in onderzoek.

Maar ik begrijp ook dat jij eigenlijk al een oplossing had: het aanmaken van een 2.4 GHz netwerk. Als je daarmee verbonden bent, werkt het wel.

Totdat het ineens niet meer werkt. En dat is natuurlijk wel gek. Want dat lijkt dan inderdaad op een verlies van de verbinding. Wat jouw kinderen ook merken op de PlayStation. Ik raad je daarvoor aan om dit stappenplan te doorlopen: Wifi of internet doet het niet. Je kunt ook gelijk een reset van het modem proberen (dit is wat anders dan de herstart die jij ervaart): Modem resetten of herstarten.

Ik ben benieuwd of het zo lukt.

Hi Denise, dank je voor je reactie ! Ik heb het inmiddels opgegeven om via de Wifi te printen. Ik heb de printer naar beneden gesleept omdat ik er achter kwam dat deze Epson XP-2205 toch een printerkabel aansluiting heeft. Dus nu print ik maar weer via de kabel en dat gaat goed. Via de Wifi proberen ben ik inmiddels zoveel tijd aan kwijtgeraakt dat ik dat helaas niet meer ga doen..

Heeft deze geen.netwerkpoort dan? Zo ja CAT6 kabel erin en gooi hem in de meterkast oid en via je eigen wifi vind ie hem dan gewoon draadloos.... 

Netwerkpoort heeft ie niet..

Fijn dat je een oplossing gevonden hebt, ​@Train57. Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, laat het gerust weten. De community denkt graag met je mee.

Reageer