Skip to main content

Hoi, ik wil een printer toevoegen aan mijn wifi netwerk, maar krijg van de printer de melding: filteren op mac-adres is mogelijk ingeschakeld. 

Nu heb ik op mijn experia modem, een kpn wifi versterker aangesloten. Daar staat de printer vlak naast. Om de mac-adres filtering te omzeilen heb ik in de instellingen van de experia box (dus niet de versterker) het mac-adres van de printer toegevoegd onder "dhcp binding". Ik heb daarbij een willekeuring ip-adres gekozen (192.168.2.55). Klopt dit dan zo?

Welk modem heeft u precies? En welke versterker? 


Ik heb de KPN experia box samen met 3 kpn WiFi versterkers (bedraad)


Ik heb de KPN experia box samen met 3 kpn WiFi versterkers (bedraad)

Welke Experiabox heeft u? De v8, v9 v10 of de v10a? Of nog een ander model? En er bestaan ook 4 verschillende WiFi versterkers van KPN. Welke heeft u?


De is versie v10. Op de versterker staat alleen Experia WiFi arcadyan. Zie foto. 

 


Ok. Gebruikt u de thuis app op de smartfoon? 

Zo nee, kunt u http://192.168.2.150 openen? Krijgt u dan een login venster? 

Zo nee, kunt u wel inloggen op de Experiabox? 

http://192.168.2.254

Lukt dat? De eerste keer zonder wachtwoord. Dan moet u meteen een wachtwoord aanmaken, 2x invoeren.


Ja op beide kan ik inloggen.  Daar had ik al wachtwoorden voor. 


@remcopeters Hi Remco, oef dit is een goede vraag. Ik zie dat Nick al toegesneld is, ben je intussen verder gekomen? 

Zo niet, werkt de wifi verbinding op andere apparaten goed? Voor zover ik weet hoef je voor een printer gewoonlijk geen aparte handelingen te doen, om 'm met wifi te verbinden. Heb je de handleiding van de printer bij de hand, staat daar iets bijzonders in over verbinden met wifi? Ik vermoed dat de fabrikant van de printer je hier ook mee kan helpen. Het kan nuttig zijn om contact met hen op te nemen als je er niet uit komt.


Hoi, nee ik ben helaas nog niet verder gekomen. Op andere apparaten werkt de WiFi prima. En in de handleiding staat niets anders dan de te volgen stappen om hem met WiFi te verbinden. Daarbij heb ik de fabrikant al gecontacteerd en die komen er ook niet verder mee. 
 

De vraag die ik nu heb (naast “hoe kan dit?”) is of ik de juiste stappen heb gevolgd om de Mac-adres filtering te omzeilen? De gevolgde stappen staan in het eerste bericht van dit topic. 


@remcopeters Hmm, apart dat 't echt alleen met de printer niet lukt. Jammer dat je via de fabrikant ook niet verder gekomen bent. Je kunt indien mogelijk proberen om de printer eens te resetten en vanaf het begin opnieuw te beginnen. Ik kan je zelf inhoudelijk niet veel verder helpen met de macfiltering instellingen. Mogelijk komt er nog een andere forumbezoeker langs je topic die er inhoudelijk meer van weet. Het kan daarvoor helpen om meer details te delen over welke apparatuur (en ook merk en type printer) je gebruikt.

Daarnaast vind je hier de veelgestelde vragen over de Experia Box V10. Daarin staat ook veel technische informatie, Ik hoop dat je via een van deze manieren verder komt!

 


@remcopeters Hmm, apart dat 't echt alleen met de printer niet lukt. Jammer dat je via de fabrikant ook niet verder gekomen bent. Je kunt indien mogelijk proberen om de printer eens te resetten en vanaf het begin opnieuw te beginnen. Ik kan je zelf inhoudelijk niet veel verder helpen met de macfiltering instellingen. Mogelijk komt er nog een andere forumbezoeker langs je topic die er inhoudelijk meer van weet. Het kan daarvoor helpen om meer details te delen over welke apparatuur (en ook merk en type printer) je gebruikt.

Daarnaast vind je hier de veelgestelde vragen over de Experia Box V10. Daarin staat ook veel technische informatie, Ik hoop dat je via een van deze manieren verder komt!

 

Tot nog toe werkt het en denk ik dat het goed is ingesteld. Ik heb de vraag ook voorgelegd bij de KPN klantenservice en die verwezen mij naar dit forum. Wat ik vreemd vind is dat KPN apparatuur levert, maar vervolgens niet kan helpen met de instellingen hiervan. 
 

Ik wacht het af. 


@remcopeters Hmm, apart dat 't echt alleen met de printer niet lukt. Jammer dat je via de fabrikant ook niet verder gekomen bent. Je kunt indien mogelijk proberen om de printer eens te resetten en vanaf het begin opnieuw te beginnen. Ik kan je zelf inhoudelijk niet veel verder helpen met de macfiltering instellingen. Mogelijk komt er nog een andere forumbezoeker langs je topic die er inhoudelijk meer van weet. Het kan daarvoor helpen om meer details te delen over welke apparatuur (en ook merk en type printer) je gebruikt.

Daarnaast vind je hier de veelgestelde vragen over de Experia Box V10. Daarin staat ook veel technische informatie, Ik hoop dat je via een van deze manieren verder komt!

 

Tot nog toe werkt het en denk ik dat het goed is ingesteld. Ik heb de vraag ook voorgelegd bij de KPN klantenservice en die verwezen mij naar dit forum. Wat ik vreemd vind is dat KPN apparatuur levert, maar vervolgens niet kan helpen met de instellingen hiervan. 
 

Ik wacht het af. 

@remcopeters Dat klopt! Als provider verzorgen wij jouw toegang tot internet en krijg je daarbij een modem in bruikleen. Daar hoef je niets extra's voor te doen. Aanvullende instellingen zoals mac-filtering valt niet binnen de ondersteuning van KPN. Vandaar dat wij je daar zelf niet verder mee kunnen helpen.

Het forum is daarom een prima plek om zo'n vraag neer te leggen en op zoek te gaan naar meer informatie. Je kunt hier heel veel informatie vinden. Een voorbeeld daarvan is het topic dat ik in mijn vorige reactie noemde. Daarnaast hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier. Het helpt als je zo veel mogelijk informatie en details deelt over welke apparatuur je gebruikt en welke instellingen je hebt gemaakt of wilt doen. Op die manier wordt het voor anderen makkelijker om je te helpen.


Helder! In het topic waar je naar verwees in je vorige reactie, stond inderdaad letterlijk beschreven hoe het werkt met die DHCP binding 😊 


Als u op de Experia WiFi's in kunt loggen, dan kunt u daar een extra 2,4 Ghz WiFi netwerk aanmaken.

Als u hier de printer mee verbind, dan werkt het mogelijk beter. Alle andere apparaten mogen gewoon met het normale netwerk verbonden blijven.

Maar als het nu reeds goed werkt: niks veranderen.


Helaas heeft de oplossing niet heel lang mogen helpen. Ik heb inmiddels ook een vraag uitgezet op het HP forum. Mocht iemand hier nog een oplossing weten, hoor ik het graag. 
 

De printer blijft, ondanks DHCP binding, na een tijd offline gaan.