Skip to main content

Sinds enige tijd heb ik een Google nest. Werkt geweldig via de Google Home app op mijn iPhone 8 (15.3) Installeren een fluitje van een cent, maar na twee dagen een privacy waarschuwing op mijn netwerk (waardoor het netwerk versleuteld  DNS verkeer blokkeert ) en de Google Nest geen contact meer maakt met mijn wifi. Privacy aanpassingen op de telefoon gedaan en vervolgens mijn modem gereset en een ander netwerk met wachtwoord gebruikt. Dit ging vijf dagen goed totdat er weer een privacy waarschuwing op het nieuwe netwerk verscheen en wederom geen contact met mijn Nest is.

Weet er iemand een oplossing? Ben een beetje huiverig om aanpassingen in het modem door te voeren zonder er verstand van te hebben.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Inmiddels even verder gezocht op het forum  en mijn benodigde antwoorden bij elkaar gezocht. Na veel gedoe werkt het weer!


Hoi @Michiel Crok, welkom op het forum. Goed om te lezen dat je het antwoord hebt gevonden! Wat heb je precies gedaan? Jouw oplossing kan ook voor anderen helpen als zij dit topic vinden, net zoals jij het antwoord nu hebt kunnen vinden :slight_smile:


Hoi Jasper, 

Via dit forum  naar vergelijkbare onderwerpen gezocht waarna ik de volgende tip las. Ga met uw iPhone (iOS 15 of hoger) naar Instellingen > Algemeen > Zet over of stel eapparaat] opnieuw in > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

 
Verder moet je de Google nest naar fabrieksinstellingen terugzetten. Dat doe je door het microfoontje aan de zijkant via de schakelaar uit te zetten waarna de leds oranje worden. Nu je vinger in het midden van het apparaat drukken, na 5 seconden begint het proces dat hij terug gaat naar fabrieksinstellingen. Je vinger nu nog 10 seconden in het midden gedrukt houden totdat hij een signaal geeft. Nu is het proces voltooid.

Nu kan je het apparaat weer via Google Home op je iPhone toevoegen, wat bij mij vlekkeloos verliep. 


Dank je voor het delen! Ik zal dat bericht als beste antwoord markeren zodat het voor anderen ook makkelijk te vinden is :slight_smile: