Skip to main content

ik heb een probleem met bufferen in het programma kodi

nu hoorde ik dat er een probleem isp maar ik heb geen flauw

idee wat dat is

en vooral hoe ik dit op los 

 

Admin: titel aangepast ter verduidelijking

In Kodi kun je de tijd om te bufferen aanpassen. Stel die ruimer in.

Maar mogelijk loop je alsnog tegen het probleem op, als je Kodi met een apparaat gebruikt via WiFi.
En de WiFi verbinding is van matige kwaliteit.

Zorg in ieder geval voor goede WiFi, of verbind met een bekabelde connectie.


kan je me misschien vertellen waar in kodi moet zijn om hem in te stellen?

ik heb hem bedraad en niet via wifi

alvast bedankt


kan je me misschien vertellen waar in kodi moet zijn om hem in te stellen?

Nee, helaas niet.
Laatst met wat experimenten met extra geheugen in mijn mediaspeler, zijn bestanden corrupt geworden. Moet Kodi opnieuw installeren. Heb dat nog niet gedaan.

Verder kunnen bufferproblemen mogelijk ook voorkomen als men te zware 4K films afspeelt in een hoge kwaliteit, met hoge bitstream, met media-boxen die er qua power niet echt toereikend voor zijn.

Kijk eens of je op het Kodi-platform een antwoord kunt vinden?   https://kodi-forum.nl


kan je me misschien vertellen waar in kodi moet zijn om hem in te stellen?

ik heb hem bedraad en niet via wifi

alvast bedankt

Als je wel gewoon in een webbrowser op een PC Youtube en NPO1live kan afspelen zonder bufferen, zit het hoogstwaarschijnlijk niet in iets waar KPN invloed opheeft en ligt het ook niet aan je thuisnetwerk.

Kodi is zeer uitgebreid met vele plugins enz. Die halen allerhande mediastreams ik weet niet waar overal vandaan, daar zal hoogstwaarschijnlijk het probleem zitten. Om dat te onderzoeken zul je moeten kijken om welke mediastreams, IP adressen enz het gaat.

Ik gebruikt Kodi ook wel eens, maar dan om Digitenne opnames te bekijken, dan komt het er op aan dat je de juiste videodisplaystuurprogramma’s op je Kodi apparaat gebruikt, weer een geheel ander aspect, maar kan ook met buffreingsproblemen van doen hebben.