Skip to main content

Hallo KPN Forum,

 

Ik ben hier door de telefoniste naar toe geleid.
Het probleem is dat ik al 6 maanden geen gebruik kan maken van een bepaalde streaming dienst.
Ik heb een 2tal andere diensten zonder issue. En we lijken niet echt verder te komen.
Voor het eerst in 6 maanden zit er nu een 2e lijns op en die vraagt uiteindelijk naar de volledige IP range van mijn ISP. Hoewel ik (nog) bij Telfort zit wordt de lijn beheerd door KPN, dus kom ik met mijn vraag hier.

Kan iemand me hier duidelijk maken wat de IP range is van KPN, zodat de streaming dienst kan kijken of ze wellicht ergens geblokkeerd worden?

Bij voorbaat dank!

 

Amy.

Ps, mochten mensen andere ideeén hebben waarom het niet werkt, reageer gerust, misschien hoor ik iets wat ik nog niet wist, maar nee, ik gebruik geen VPN, website of app maakt niet uit, mijn browser is compleet nieuw geinstalleerd en andere browsers zijn getest, en het probleem speelt hem alleen in mijn netwerk af. (Op 4G van KPN dus niet)

Hallo Amy,

Welkom op het forum! De ip-ranges van KPN vind je o.a. gewoon op deze site: https://bgp.he.net/AS1136#_prefixes

Ik snap niet helemaal waarom de streamingdienst dit persé wil weten, want uiteindelijk zouden ze op basis van alleen jouw ip moeten kunnen nagaan of je geblokkeerd bent of niet.

Hopelijk helpt deze info!


Hallo Raymond,

 

Dat zou ik ook denken, tot zover lijkt het alsof bij deze service mijn IP in de UK zit, terwijl mijn publieke IP gewoon hier in NL lijkt te staan. Zoals ik al zei, ik ben ook al 6 maanden bezig T_T.

Bedankt voor de terugkoppeling!


Gebruik je soms een VPN verbinding?


Hoi Amy,

Dat is vreemd! Ik heb even specifiek naar jouw ip-adres gekeken, en er is niets waaruit blijkt dat dat ip-adres in de UK zou zitten. Zou je met me kunnen delen welke streamingdienst het om gaat, en hoe het contact tot dusverre met ze verloopt? Dat mag eventueel via een privebericht.

 


Reageer