Skip to main content

Hallo,

Ik heb een KPN Experiabox V8 met daarop aangesloten twee kpn experia wifiversterkers. Volgens mij is alles goed aangesloten. Het lampje op de V8 is uit. Als ik inlog op de experiabox zie ik de IP adressen van de twee versterkers.

Ik heb echter wel problemen met de wifi. Het probleem is niet de signaalsterkte of het bereik, maar de verbinding met apparaten. De verbinding wordt soms verbroken en moet dan steeds handmatig worden hersteld. En sommige apparaten komen er helemaal niet meer op. Maakt niet uit welk apparaat: telefoons, laptops, google mini, etc.

Ik heb gebeld met de KPN klantenservice en dat levert niets op. Raden me aan om met de kpn app overal de wifi te meten. dat heb ik al een paar keer gedaan, maar zoals gezegd is het probleem niet de dekking maar de verbinding. Andere optie was alles herstellen naar fabrieksinstellingen. Ook gedaan, levert niets op. Andere optie was alle apparaten uit doen en 1 voor 1 opnieuw verbinden. Ook gedaan, maar levert niets op.

Heeft iemand een suggestie?

 

groeten, Roelof

Ik heb werkelijk waar het exacte probleem

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Rutger Altena, ik heb meteen even met je meegekeken maar mijn systeem geeft aan dat je een Experiabox 12 hebt. Kan dat kloppen? 
Ervaar je de wegvallende verbinding alleen op WiFi of ook op de andere diensten?


Klopt inderdaad dat het om de 12 gaat maar de problemen zijn exact hetzelfde. Ik heb dan de box en twee WiFi versterkers aangesloten. Ik heb een uur geleden het spul gereset en hopelijk gaat dat werken.


Ik heb nu meerdere malen dezelfde mogelijke oplossingen uitgevoerd, maar de problemen zijn hetzelfde gebleven helaas


Je hebt dus 2 experia wifi's allebei met een kabel aangesloten op de experiabox en de Wi-Fi van de v12 staat uit? Heb ik dat goed begrepen? En je gebruikt geen draadloze verbindingsets?


Ik heb de v12 aangesloten op het glasvezelnetwerk en staat tevens aan en de WiFi versterkers zijn aangesloten met ethernet kabels


En heb je tv ontvangers? Zoja hangen die ook met een kabel aan de experiabox? En werkt een bekabelde verbinding wel stabiel?


Ik heb een Xperia v12 met twee WiFi versterkers, maar ik en anderen in de huishouding worden er regelmatig afgegooid en de snelheid laat heel veel te wensen over en dan zeker gezien met het abonnement dat we hebben.

 

Groetjes Rutger Altena

*admin: topic samengevoegd met bestaande topic


Hallo @Rutger Altena , welk merk en type versterkers gebruik je?

Wat merk je aan de snelheid?

Als je met meerdere gebruikers op internet zit deel je de snelheid van de verbinding.

Stel, je hebt een abosnelheid van 100Mbit/s en je gebruikt met zijn vieren tegelijk internet, dan heb je theoretisch maximaal 25Mbit/s per persoon beschikbaar.

 


Ik ben net verhuisd en in onze samenstelling is in principe niets veranderd maar ik heb het abonnement qua snelheid verdubbeld.

 

De Xperia v12 en nieuwe WiFi versterkers van KPN zelf


Hallo @Rutger Altena , door de verhuizing naar een andere woning kan de wifi wel heel anders reageren dan in je vorige huis door de aard en bebouwing van het huis en de wifi drukte in de nieuwe woonomgeving.

 


Heeft u glasvezel? 


Met de snelheid kan ik nog leven, maar niet dat ik van het WiFi word gegooid. Ik heb glasvezel.


nieuwe WiFi versterkers van KPN zelf

Wit? Zwart? Rond of vierkant?


Zwart en vierkant


Zwart en vierkant

Ok. Brand het WiFi lampje op de KPN Box?

 


Soms wel soms niet


Soms wel soms niet

Ow... dat ben ik nog niet eerder tegen gekomen... de andere lampjes branden hoop ik toch wel altijd? 


De andere drie wel inderdaad


Soms wel soms niet

Ow... dat ben ik nog niet eerder tegen gekomen... de andere lampjes branden hoop ik toch wel altijd? 

Hallo @Nick83  en @Rutger Altena . dat wifi lampje behoort toch ook te knipperen, dan weet je dat er wifi activiteit is, of werkt dat bij de Box12 anders?

 


"Soms wel soms niet" is iets anders dan knipperen.


Klopt inderdaad, hij gaat soms voor langere tijd uit.


Om hier nog even op terug te komen. Op de V12 wordt het wifi uitgezet als je experia wifi's gebruikt, als je deze dan weer aanzet kan dat tot instabiliteit leiden.
Ook realiseer ik me dat ik de wifimanager nog helemaal niet genoemd had maar die kan in je nieuwe huis een heel eind helpen om de stabiliteit,snelheid en bereik van je wifi te verbeteren.


Inmiddels is er twee keer een monteur geweest en is het opgelost:thumbsup_tone1:


Inmiddels is er twee keer een monteur geweest en is het opgelost:thumbsup_tone1:

En wat was de oplossing?

 


Naar Ziggo gegaan