Skip to main content

Goedenavond,

ik ervaar sinds korte tijd problemen met onze WiFi thuis. 
Als ik op het 2.4 ghz netwerk zit, dipt de verbinding met regelmaat. Deze valt dan weg. Het signaal blijft wel goed.
Dit betekent tijdens videogesprekken dat beeld en geluid even wegvallen. Als ik een snelheidstest doe, is dit ook zichtbaar. Zie foto 1 die toegevoegd is aan deze post. 
De tweede foto is de uitslag van snelheidstest op een 5ghz verbinding. Hierbij is een veel constantere verbinding zichtbaar. 
Ik heb meerdere keren jullie WiFi verbeteraar gebruikt. Na elke verbeterpoging heb ik een nieuwe test gedaan, met telkens een dip in de 2.4ghz verbinding. 

Ik wil graag een constante verbinding op de 2.4ghz verbinding. Hoe kunnen we dit mogelijk maken?

Ik hoor het graag. 
Thomas 

 

 

Hierbij nog een foto van een testuitslag waarbij het batterij percentage niet onder de 20% was. 


Welke experiabox heb je en heb je wifi versterkers? Sowieso is deze speedtest niet  betrouwbaar.  www.speedtest.net is de meest betrouwbare. 


Hoi Joep,

Dank voor je reactie. Ik heb de V10 thuis en geen WiFi versterkers. 
Ik neem van je aan dat de gebruikte speedtest niet de meest betrouwbare is. Ik heb hetzelfde verschijnsel echter ook meerdere keren bij de WiFi verbeteraar via KPN gezien. Echter heb ik daar geen screenshot van. Daarnaast sluit dit beeld volledig aan bij mijn klachten m.b.t. video vergaderingen. Ik geloof dus in de dip die zichtbaar is. 


Dat denk ik ook. Het is een feit dat de 2.4Ghz band overvol zit en de snelheid veel lager is en onstabiel is. Zeker in een druk bevolkt gebied. Eigenlijk moet je die niet gebruiken voor werkgerelateerde dingen. Sowieso moet je dat bekabeld doen. Dat eisen werkgever vaak ook en niet onterecht. Misschien als je heel dicht bij het wifipunt zit dat het beter gaat. Eigenlijk is het verhaal; Wi-Fi is prima om je koffiezetapparaat of lampen aan/uit te zetten of een beetje internetten op je laptop in de tuin maar de rest moet je bekabeld doen.


Na telefonisch overleg met KPN komt er aanstaande maandag een monteur langs om het probleem nader te onderzoeken.