Skip to main content

Heb naast de Experiabox op zolder een router ( ingesteld als  Accespoint, beide de zelfde netwerknaam en WPA). Overal prima WiFi. Alleen mijn Wifiprinter werkt alleen goed als ik de router/accespoint uitzet. Weet iemand hier op een (voor mij) begrijpelijke manier een oplossing voor?

Hoi Stellingwerver, welkom op het forum. 

Dit zien we vaker bij WiFi printers, dat ze niet helemaal goed overweg kunnen met acces points. Vaak helpt het wel om de printer helemaal opnieuw in te stellen, en dan te verbinden met je acces point en niet met de Experiabox. Zet tijdelijk de WiFi uit op de Experiabox en stel daarna de printer opnieuw in, kijken wat er dan gebeurt. 


U zegt "ingesteld als  Accespoint", maar hoe bedoelt u dat? Heeft deze router echt een specifieke insteken waarmee u kunt kiezen tussen router mode en accespoint mode? Wat is het merk en type van deze router? Ik vermoed namelijk dat deze router nog steeds gewoon functioneert als router. En dan is het logisch dat da in dit geval met de printer problemen oplevert.


Ben momenteel, met camper in eigen land op vakantie. Zodra ik thuis ben ga ik met de tips aan de slag.


Laat het ons weten, fijne vakantie!


Hoi Stellingwerver, welkom op het forum. 

Dit zien we vaker bij WiFi printers, dat ze niet helemaal goed overweg kunnen met acces points. Vaak helpt het wel om de printer helemaal opnieuw in te stellen, en dan te verbinden met je acces point en niet met de Experiabox. Zet tijdelijk de WiFi uit op de Experiabox en stel daarna de printer opnieuw in, kijken wat er dan gebeurt. 

 

Heb de printer goed werkend gekregen, volgens de bovenstaande methode . Hartelijk dank voor de tips.


Hoi Stellingwerver, welkom op het forum. 

Dit zien we vaker bij WiFi printers, dat ze niet helemaal goed overweg kunnen met acces points. Vaak helpt het wel om de printer helemaal opnieuw in te stellen, en dan te verbinden met je acces point en niet met de Experiabox. Zet tijdelijk de WiFi uit op de Experiabox en stel daarna de printer opnieuw in, kijken wat er dan gebeurt. 

 

Heb de printer goed werkend gekregen, volgens de bovenstaande methode . Hartelijk dank voor de tips.

Fijn om te lezen, je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn. :relaxed: