Skip to main content

Voor mijn werk heb ik een VPN verbinding met mijn telefoon om o.a. mijn mail te kunnen lezen/sturen.
Dit werkte goed met de Experia V9 maar met de box13 die ik onlangs heb ontvangen niet meer.

Mail ontvangen/sturen met mobielnetwerk (ook KPN) geen probleem
Laptop die via hetzelfde wifi netwerk is verbonden en ook met OpenVPN voor mail werkt geen problemen.
Prive mailaccount zonder VPN via wifi zonder problemen.

Na contact met IT van mijn werk blijkt dat zij nog geen IPv6 ondersteunen als ik met Network analyser kijk zie ik enkel IPv6 voorbij komen daar zit dus het probleem

Na contact met klantenservice krijg ik een handleiding toegestuurd met basic FAQ's maar daar heb ik niks aan
Via Forum kom ik verschillende topics tegen maar vaak dermate in IT taal dat ik het niet begrijp.

Vraag is simpel:  Ondersteund de box 13 IPv4?  zo ja hoe stel ik dat in.

Box 13? Die bestaat toch helemaal niet?


Box 13? Die bestaat toch helemaal niet?

Hallo @Nick83 , misschien is @RubenP06 een tester voor de opvolger van de KPN Box 12?


Box 13? Die bestaat toch helemaal niet?

Hallo @Nick83 , misschien is @RubenP06 een tester voor de opvolger van de KPN Box 12?

Ik kan me niet voorstellen dat er al een opvolger is voor de 12. 


Box 13? Die bestaat toch helemaal niet?

Hallo @Nick83 , misschien is @RubenP06 een tester voor de opvolger van de KPN Box 12?

Ik kan me niet voorstellen dat er al een opvolger is voor de 12. 

Hallo @Nick83 , je vat het weer veel te serieus op, doe ik ook vaak.:relaxed:


maar in theorie kan het wel.De v9 is ook kort na de v8 geintroduceerd.


Excuses box 12 heb ik. 


De V12 ondersteunt zowel IPv4 als IPv6.

IPv4 is altijd actief.

Ik vraag me ook af of IPv6 wel echt de veroorzaker is. Ook ik gebruik regelmatig OpenVPN vanaf verschillende locaties (IPv4 en IPv6) en ervaar geen problemen.


Excuses box 12 heb ik. 

Hallo @RubenP06 , dat weten wij natuurlijk ook, grapje, moet kunnen.

Op de KPN Box 12 kun je IPv6 uitzetten in het menu ‘internet connectivity.

Je kunt het ook aan laten staan voor de andere producten binnen je netwerk en alleen op de pc die je gebruikt voor het werk IPv6 uitvinken.

 


IPv6 uitzetten heeft geen positief effect gehad.

En ip telefoon enkel ipv4 ook niet

ga nog eens bij IT vragen voor toelichting verhaal ipv4

@JanD @wjb bedankt voor jullie input