Skip to main content

Goedemiddag,

 

Mijn probleem is al volgt (en al enige tijd gaande)

Mijn laptop/tablet en mobiele telefoon maken geen verbinding meer met de router, als ik opnieuw verbinding probeer te maken vraag hij om het wachtwoord en als ik dat invoer is dat niet bekend?!

Er hebben zich wijzigingen voorgedaan staat er bij...alleen niet door mij.

Router herstart/gereset lost niks op. Bedraad heb ik wel verbinding, jullie tool geen geen problemen aan.

Ook kan ik niet inloggen in de ExperiaboxV10 dan kan ik evenueel zelf mijn wachtwoord veranderen. 

Ik heb voor eventuele gasten een stukje gereserveerd …….guest daar kan ik wel verbinding mee maken.

Ik wil echter mijn 1e verbinding herstellen ik kan nu bij b.v. mijn zonnepanelen omvormer de wifi niet wijzigen...ook raar…

 

Omdat al sinds enige tijd die 1e verbinding er uit ligt  vraag ik me af of de router niet eens vervangen moet worden?

 

Graag Raad

Hansis

 

@hansisj Welkom op het forum. Wat vervelend dat het niet lukt om te verbinden met je eigenlijke wifi verbinding. Maak je gebruik van wifi versterkers? En  zo ja, welke gebruik je dan? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en kijken of ik iets voor je kan betekenen. 


@hansisj Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Excuus dat ik niet meer gereageerd heb, het is nog niet opgelost. het feit blijft dat als de stroom er af is geweest de Experiabox niet opnieuw opstart. Die moet ik resetten. Ik kan er voor nu mee vooruit. Maar wij zitten in een verbouwing en de volgende gebeurtenis dient zich binnenkort aan als de electra aangelegd moet worden. Ik heb er altijd moeite mee als iets niet naar behoren werkt. Als de herstel knop het nu zou doen...maar die doet het ook niet. Dus eigenlijk wil ik een nieuwe Experiabox...


@hansisj Geen enkel probleem dat het reageren wat langer duurde. Ik kan echter uit de eerste en laatste reactie niet opmaken wat nou precies het probleem is. Uit je eerste reactie maak ik op dat het "normale" netwerk van de Experiabox is verdwenen en dat het niet lukt om in te loggen op de Experiabox. In het tweede bericht lees ik dat de Experiabox niet opnieuw opstart en dat de "herstel" knop niet werkt. Zou je mij iets duidelijker kunnen uitleggen wat er precies aan de hand is? Dan kan ik meedenken in een oplossing. Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


Ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.

Het begon toen mij opviel dat mijn wifi verbinding geen verbinding had met mijn gebruikelijke  netwerk H369****** maar met H369(******_guest, of Solar****** dat zijn mijn zonnepanelen. De verbinding was niet best. Guest is door mij aangemaakt en Solar is van de zonnepanelen.

Toen ik dat door kreeg probeerde ik de Experiabox te herstarten en daar begon het probleem dat lukte niet het internet lampje bleef op rood staan.  Heb met de klantenservice ingelogd op de experiabox  moest ik bedraad doen. Via laptop lukte het niet het wachtwoord klopte niet (wat achteraf klopte want ik zat niet op mijn gebruikelijke netwerkExperiabox moest weer opgestart worden hierna, want niet lukte. Alleen met een reset. En toen kwam ik erachter, ook doordat hier de stroom er regelmatig afmoet, dat het modem niet meer opstart nadat de stroom eraf is geweest. En dat is nogal eens het geval, want wij zijn aan het verbouwen.

Mijn vraag nu….is het normaal dat de herstel knop op de box het niet doet? Opnieuw opstarten blijft hangen...rood lampje internet...en dat ik vervolgens met een paperclip weer moet resetten. Dat lijkt mij niet de bedoeling…

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is...en laat ik dan maar meteen zeggen dat ik alleen beneden WIFI heb en op de 1e verdieping en tweede verdieping nauwelijks. Daar springt hij over op 4G.

En beneden mer enige regelmaat maakt het modem geen verbinding met mijn gebruikelijke netwerk maar met de andere 2 bovengenoemde…

Heb een forum profiel als het goed is nu...

 


Welke herstel knop bedoelt u? De wps knop?

Inloggen op de box doet u via http://192.168.2.254. De eerste keer dat u inlogt het wachtwoord veld leeg laten. Lukt het zo? En uiteraard via een bekabelde verbinding. 


@hansisj Helder, het klinkt hier inderdaad alsof het modem niet goed meer werkt. Ik wil deze dan ook graag omruilen voor een nieuwe, ik heb deze omruil in gang gezet! Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 


Dank je voor je snelle reactie.  Ik heb een vraag over de modemwissel. Neemt het nieuwe modem alle wachtwoorden over? Verbetert hiermee de wifi kwaliteit op de bovenverdieping?

En tenslotte...ik ga het nieuwe modem ophalen. Maar ik wil graag een monteur hier die ik het oude meegeef, het nieuwe aansluit en Wi-Fi versterkers meebrengt,die van €199.. En plaatst. Ik weet dat daar kosten aan verbonden zijn.

Wilt U dat regelen voor mij?

 


 


Foto van de meterkast, er zitten hier splitsingen , ik ga er niet zelf aan beginnen. Ik heb begrepen dat ik altijd het oude modem in moet leveren anders krijg ik het nieuwe niet mee.

Kan ik met U afspreken (nogmaals sorry) dat er een monteur komt die een modem meebrengt samen met bovengenoemde zaken?

Dat haal ik het modem niet op…

Met vriendelijke groet

H.Stikkers


@hansis55 Ik heb in dit geval een mogelijkheid om in combinatie met de Superwifi punten een installatiemonteur te bestellen, de kosten voor de Superwifi punten zijn inderdaad 199 euro en voor de installatiemonteur zouden de kosten 50 euro zijn tenzij er meerwerk nodig is. De monteur zal echter geen Experiabox meebrengen, dus deze zal wel echt omgeruild moeten worden. Het gaat hier alleen om de Experiabox V10, met de stroomadapter. De rest van de kabels kunnen blijven hangen. Wat ik vaak adviseer is om een foto te maken van hoe het nu aangesloten zit, zodat de nieuwe Experiabox op dezelfde manier kan worden aangesloten. Sommige klanten gebruiken ook labels met kleuren. Zou je mij kunnen laten weten of je inderdaad de Superwifi punten en de installatiemonteur zou willen? Dan kan ik het in orde maken, er zal normaal gesproken een aantal werkdagen overheen gaan voor de Superwifi punten er zijn en een installatiemonteur beschikbaar is. 


Ik ga proberen om het zelf te doen...dus monteur vooralsnog niet nodig. 

Rest nog de vraag...(misschien wel een domme)verandert mijn netwerknaam met een modemwissel , als ik hetzelfde Wi-Fi wachtwoord ga gebruiken moet ik dan toch alle daarop aangesloten device weer opnieuw instellen?

 


@hansisj Op het moment dat je een nieuw modem aansluit dan verandert inderdaad ook je netwerknaam en je wireless key. Deze gegevens staan op de sticker achterop de Experiabox. Je kunt deze gegevens zelf ook aanpassen, dit kun je doen via deze link. Wel moeten apparaten die draadloos verbonden waren opnieuw verbinding maken.


Goedemorgen,

 

Heb probleemloos het nieuwe modem aangesloten. Alle lampjes branden groen.

Echter als ik verbinding wil maken met de WIFI op b.v. mijn mobiel staat het nieuwe netwerk er niet tussen wel mijn oude….daar maakt hij nog verbinding mee...hoe kan dit….


@hansisj Goed om te horen dat het gelukt is om de nieuwe modem aan te sluiten. Soms is het zo dat het nieuwe modems de netwerk gegevens overneemt van de oude. Die gegevens staan dan opgeslagen bij KPN en worden opgehaald door de nieuwe modem. Op het moment dat je verbinding maakt met dit "oude" netwerk, lukt het dan wel gewoon om internet te gebruiken? 


Ik log met exact dezelfde gegevens in als voorheen. Dus mijn oude netwerknaam en wachtwoord en ik kan tot nog toe alles gebruiken , lees Internet gebruiken. Heb geen enkel wachtwoord hoeven wijzigen van de apparatuur.  Dat viel mij op, nu ff wachten of mijn netwerk ook stabiel blijft en niet overspringt naar b.v. de zonnepanelen of de gast WIFI…

Voor nu dank je wel voor je tijd en hulp..:thumbsup_tone2:


Goedemiddag,

 

Mijn probleem is al volgt (en al enige tijd gaande)

Mijn laptop/tablet en mobiele telefoon maken geen verbinding meer met de router, als ik opnieuw verbinding probeer te maken vraag hij om het wachtwoord en als ik dat invoer is dat niet bekend?!

Er hebben zich wijzigingen voorgedaan staat er bij...alleen niet door mij.

Router herstart/gereset lost niks op. Bedraad heb ik wel verbinding, jullie tool geen geen problemen aan.

Ook kan ik niet inloggen in de ExperiaboxV10 dan kan ik evenueel zelf mijn wachtwoord veranderen. 

Ik heb voor eventuele gasten een stukje gereserveerd …….guest daar kan ik wel verbinding mee maken.

Ik wil echter mijn 1e verbinding herstellen ik kan nu bij b.v. mijn zonnepanelen omvormer de wifi niet wijzigen...ook raar…

 

Omdat al sinds enige tijd die 1e verbinding er uit ligt  vraag ik me af of de router niet eens vervangen moet worden?

 

Graag Raad

Hansis

 

*OPGELOST*


Goedemorgen,

 

Ik moet er toch nog op terugkomen. Mijn 1e verbinding  H369A***** valt nog steeds regelmatig weg. Dan blijk ik op de Gast WIFI of via de zonnepanelen te internetten. Of te bellen… 

Wat ook al enige tijd speelt en nu hinderlijk wordt, en wellicht gerelateerd is aan bovengenoemde , is dat als ik via de WIFI bel (mobiel) mijn verbinding soms 3x in 1 gesprek wegvalt .  Misschien omdat ik via de zonnepanelen WI-FI bel?  Vooralsnog gaat  bellen via 4g wel... .  Wat is er toch met mijn verbinding aan de hand? En dit is echt iets van de laatste tijd… Graag raad in deze…

 

Met vriendelijke groet


@hansisj Wat vervelend dat het probleem toch niet opgelost is. Heel vreemd dat er steeds verbinding gemaakt wordt met het gastennetwerk en met het netwerk van de zonnepanelen. De kans dat de verbrekende telefoonverbinding hierdoor veroorzaakt wordt is inderdaad groot. Heb je het probleem met de andere netwerken op 1 apparaat of op meerdere apparaten? En zijn de netwerken van de zonnepanelen en het gastennetwerk beveiligd? 


Echt heel vervelend inderdaad, ik mis ook e-mails op deze manier…

vooralsnog heb ik het probleem alleen op mijn mobiel..

De andere apparaten hebben het niet. Beide verbindingen zijn overigens beveiligd.


@hansisj Duidelijk, heb je dan op je mobiele telefoon de optie om de netwerken van de zonnepanelen en het gasten netwerk "te vergeten"? Hoe je dit doet vind je hier. Op het moment dat deze netwerken "vergeet" zou je telefoon hier ook geen verbinding meer mee mogen maken. 


Ik heb die optie inderdaad. Het zonnepanelen netwerk uitschakelen is geen optie...ik kan niet zonder. 
de gast WiFi ook niet... daar is de slimme thermostaat op aangesloten...die laatste zou ik kunnen veranderen, maar dat lost niks op want de zonnepanelen blijven over en daar switcht hij toch naar toe,

blijft over een hele slechte WiFi verbinding.…

 


Toevoeging....ook mijn IPad verliest zijn verbinding...blijkt nu..en de mobiel van mijn man zit op de Wi-Fi Guest...


Alle apparaten horen gewoon op 1 WiFi netwerk te zitten. Het is onzin om apparaten op verschillende WiFi netwerken te hebben. Dan krijg je zulke problemen. Alle apparaten horen verbonden te zijn met de router via 1 netwerknaam. Je telefoon ook. De router is dan het centrale knooppunt wat alle verkeer stuurt. En zo hoef je nooit te wisselen van netwerk. Je telefoon wissel zo ook nooit automatisch van netwerk.

Het WiFi netwerk wat de zonnepanelen uitzenden is alleen voor installatie. Na een volledig correct uitgevoerde installatie is de omvormer verbonden met de Experiabox en gaat zijn eigen netwerk als het goed is uit. Dat netwerk wat de omvormer uitzend heeft vaak ook een heel simpel wachtwoord. 123456 bijvoorbeeld. En kan niet gewijzigd worden. Dat wil je heel niet online houden, de buren kunnen dan net zo goed inloggen en jouw data inzien. Ronduit ridicul natuurlijk.


Voor de zonnepanelen en de slimme meter, had ik het probleem ook, alleen dan sprong de mobiel uiteraard op 4g die van mij en van mijn man.  Dat lijkt mij ook niet de bedoeling, we zitten op zulke momenten misschien 5 mtr van de router af. Dat heb ik altijd geaccepteerd, maar nu wil ik er graag iets aan gedaan hebben.