Skip to main content

Goedemiddag,

 

Mijn probleem is al volgt (en al enige tijd gaande)

Mijn laptop/tablet en mobiele telefoon maken geen verbinding meer met de router, als ik opnieuw verbinding probeer te maken vraag hij om het wachtwoord en als ik dat invoer is dat niet bekend?!

Er hebben zich wijzigingen voorgedaan staat er bij...alleen niet door mij.

Router herstart/gereset lost niks op. Bedraad heb ik wel verbinding, jullie tool geen geen problemen aan.

Ook kan ik niet inloggen in de ExperiaboxV10 dan kan ik evenueel zelf mijn wachtwoord veranderen. 

Ik heb voor eventuele gasten een stukje gereserveerd …….guest daar kan ik wel verbinding mee maken.

Ik wil echter mijn 1e verbinding herstellen ik kan nu bij b.v. mijn zonnepanelen omvormer de wifi niet wijzigen...ook raar…

 

Omdat al sinds enige tijd die 1e verbinding er uit ligt  vraag ik me af of de router niet eens vervangen moet worden?

 

Graag Raad

Hansis

 

@hansisj Je hoeft de netwerken van de zonnepanelen en het gastennetwerk ook niet uit te schakelen. Je hoeft enkel de netwerken te vergeten op de mobiele apparaten die dit probleem ervaren. Als het goed is dan hebben de zonnepelen inderdaad verbinding met de Experiabox en is dit netwerk niet meer nodig. Zodra dit gedaan is kunnen we controleren of de wifi verbinding van de Experiabox nog wegvalt. 


Wat betreft het gast netwerk heb ik de optie vergeten uitgevoerd.  Wat de zonnepanelen betreft daar staat expliciet vermeld dat ik de netwerkverbinding niet mag verbreken  ook als Android daar om vraagt..Dus die verbinding laat ik met rust..

Als ik de speedtest met mijn telefoon uitvoer dan heb ik het ene moment (op 3 mtr afstand van router) de perfecte 120mb/s download snelheid maar er zijn momenten dat ik de 7mb /s niet haal. De boel is heel onstabiel…

Wat zijn mijn opties nog?


Misschien een idee om de komende twee weken meerdere malen per dag een test te doen en deze in een logboek te schrijven. Daarna deze bevindingen hier benoemen zodat KPN mee kan kijken met je verbinding.


@hansisj Dat is een goede vraag, zijn de wifi versterkers die eerder in het topic genoemd zijn ook besteld? 


De Wi-Fi verbeter items zijn niet besteld, ik zoek wellicht een andere oplossing. Vanmorgen de verbetertool gebruikt….ik kwam niet verder dan 20mb/s zowel naast de router als op de 1 verdieping, op de laatste viel hij helemaal uit. Nu zit ik op 36 Mb/s. Onacceptabel. Daar betaal ik niet voor.

De oplossing van Euro 199 vind ik ook  niet netjes...veel te duur voor een vaste klant die alles afneemt bij de KPN. Zelf heb ik inmiddels een andere mobiel aangeschaft in de hoop dat mijn gesprekken niet wegvallen, maar dat is ook niet echt de oplossing en mijn Google Nest roept regelmatig dat de WI-Fi verbinding verbroken is…

Ik hoop op een coulante oplossing, dit kan zo niet meer. 

 


Je krijgt 50 euro korting als vaste klant van KPN op de SuperWiFi's:

 


Dat uw telefoon steeds over springt op het netwerk van de zonnepanelen, daar kan KPN niets aan doen. U bent echt zelf de enige die hier wat aan kan doen: verwijder de verbinding uit uw telefoon. Dat netwerk is alleen bedoelt voor installatie, later zou het weg moeten wezen. Het feit dat het er nog is geeft wel aan dat die installatie nooit goed is uitgevoerd. 


Het probleem met de zonnepanelen is opgelost...dat heeft de problemen met mijn verbinding niet opgelost....rest dus mijn slechte/instabiele  WiFi verbinding....van zo'n 30mb/s terwijl ik betaal voor het bijna 4-voudige...


@hansisj Fijn dat het probleem met de andere verbindingen opgelost is, dan blijft er nog 1 verbinding over. Laat ik voorop stellen dat je nooit betaald voor een bepaalde wifi snelheid. Dit kunnen wij namelijk nooit garanderen. De ene klant woont bij wijze van spreken in een open loods en heeft met alleen een Experiabox een super internetverbinding en de ander woont in een bunker en moet met randapparatuur zorgen dat hij een goede verbinding krijgt. De kwaliteit van je wifi verbinding is van teveel factoren afhankelijk om hier garanties in te kunnen geven. Daarom houden wij een werkbare snelheid aan, dit is 20 Mbit. Op het moment dat je de Wifi Manager doorloopt en je komt gemiddeld onder deze snelheid, dan zal je normaal gesproken een kosteloze oplossing geboden worden. Kom je boven deze snelheid dan is de oplossing niet kosteloos. Ik begrijp dat je eerst naast je Experiabox 20 Mbit haalde en nu 36. Is er toevallig ook al eens getest welke snelheid je met de kabel haalt? En maak je al gebruik van enige vorm van wifi versterkers of nog helemaal niet?


Bedraad haal ik zomaar 110mb/s. Op de desktop 1e verdieping.  Als ik op dat moment mijn mobiel inschakel, staat die op 4g of 5g. 

Want de WiFi werkt nauwelijks boven.

Het allerergste is nog dat ik een zeer slechte verbinding heb met telefoneren vast én mobiel. Ik ben nauwelijks te verstaan en de verbinding valt weg…(ik heb zelfs mijn mobiel vervangen om uit te sluiten dat het daar aan ligt..)

Voor de goede orde...dit is iets van de laatste tijd..er moet hier iets aan de hand zijn wat dit veroorzaakt…

Ik begrijp inmiddels wel dat er weinig aan te doen is..(slechte service).ik heb daarom een tweede traject lopen...als het goed is wordt hier binnenkort met diverse versterkers getest..ik wil geen kpn versterkers aanschaffen die vervolgens niet afdoende werken...daar zijn ze te duur voor.

Ik ben inmiddels aan het twijfelen of ik wel goed zit bij KPN....

 


Wat denkt u dat de concurrent biedt wat KPN niet geeft?


Het antwoord op waarom ik b.v. o.a. een slechte verbinding heb (sinds kort)

...en een oplossing wellicht..


Bedraad haal ik zomaar 110mb/s. Op de desktop 1e verdieping.  Als ik op dat moment mijn mobiel inschakel, staat die op 4g of 5g. 

Ik weet niet hoeveel u op het adres kunt halen maar als dit rond de 100 ligt, krijgt u bedraad waar u recht op heeft.

Want de WiFi werkt nauwelijks boven.

daar kan KPN of een andere aanbieder geen gerantje op geven .

Het allerergste is nog dat ik een zeer slechte verbinding heb met telefoneren vast én mobiel. Ik ben nauwelijks te verstaan en de verbinding valt weg…(ik heb zelfs mijn mobiel vervangen om uit te sluiten dat het daar aan ligt..)

Als u via mobiele verbinding een slecht bereik ervaart is overstappen op mobiel bij de concurrent misschien een optie. Heeft u de dekkingskaart al eens bekeken?

Voor de goede orde...dit is iets van de laatste tijd..er moet hier iets aan de hand zijn wat dit veroorzaakt…

Daar kan alleen KPN op reageren. Althans is er zelf niets veranderd thuis zoals bijvoorbeeld isoleren van muren of vloeren.

Ik begrijp inmiddels wel dat er weinig aan te doen is..(slechte service)

kpn bied veel mogelijkheden om de situatie te verbeteren.

ik heb daarom een tweede traject lopen...als het goed is wordt hier binnenkort met diverse versterkers getest.

hier wijs ik op bij het willen overstappen naar een concurrent. Zou deze wel goede wifi bieden

 

.ik wil geen kpn versterkers aanschaffen die vervolgens niet afdoende werken...daar zijn ze te duur voor.

Er zijn genoeg alternatieven maar die kosten geld. Dit is ook bij de concurrent zo.

Ik ben inmiddels aan het twijfelen of ik wel goed zit bij KPN....

Dat is aan u. In sommige gevallen loont overstappen maar wat gaat de concurrentie nu bieden aan apperatuur die zoveel beter zou zijn.

 

Dit forum en zijn leden kan samen wel op zoek naar de huidige problemen. Of wij ze kunnen oplossen. , Nee dat kunnen wij niet garanderen.