Skip to main content

Goedendag,

Ik heb onlangs een miner (merk Sensecap) gekocht en heb ik aangesloten op mijn modem. Ik beschik over een experiabox V10. Nadat ik deze heb aangesloten heb ik de modem gerest om een nieuw wachtwoord te kunnen aanmaken, te kunnen inloggen en porten te forwarden, sindsdien krijg ik de Sensecap niet meer werkend. 

 

Mijn opstelling is dus als volgt:

  • Modem KPN experiabox V10 (er zitten alleen maar kabels in de Ethernet poorten, niks in de WAN poort van de modem)
  • UTP 6 kabel vanaf modem Ethernet 4 poort rechtstreeks naar de Sensecap
  • UPnP staat uit
  • DMZ staat uit

De UTP kabel werkt, deze heb ik getest aan een laptop en heeft een stabiele verbinding. De sensecap heeft de volgende 2 IP-adressen gekregen:

Wifi: 192.168.2.16

LAN: 192.168.2.14

Ik heb voor beide maar een DHCP binding aangemaakt maar mijn voorkeur gaat uit naar een bekabelde verbinding:

 

Vervolgens heb ik bij port forwarding ipv4 een nieuwe application aangemaakt met bijbehorend protocol en poortnummer:

 

Daarna bij de port forwarding ipv4 de onderstaande instellingen ingesteld:

 

Qua veiligheid is beter als je de UPnP en DMZ uit laat staan en handmatig te forwarden heb ik begrepen, is dat correct?

 

Als ik in de modem kijk naar: Status | tabblad Geavanceerd | LAN zie ik onderstaand staan:

Als ik via de wifi van de laptop een pagina wil openen met: http://192.168.2.14/ wordt er ook niks geopend. Wat zie ik over het hoofd?

Ter aanvulling:
Dit staat op de site van het kastje. Alleen je moet een port forwarding toch doen o.b.v. het ip adres van het kastje en niet o.b.v. je publieke ip adres?
 

 

 


Wellicht ten overvloede maar ter aanvulling:

  • Mijn DHCP server staat aan
  • ISP DNS uit
  • ik maak gebruik van wifi versterkers van KPN en zitten op LAN poort 2 aangesloten

 


Schakel eerst die WiFi verbinding eens uit. Want die is nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor verwarring. Zorg dat die alleen bekabeld verbinding maakt.


@Nick83 
Bedankt voor je reactie. 
Bedoel je bij DHCP binding '’Sensecap Wifi'’? Die heb ik verwijderd maar dat maakt niets uit. 


@Nick83 
Bedankt voor je reactie. 
Bedoel je bij DHCP binding '’Sensecap Wifi'’? Die heb ik verwijderd maar dat maakt niets uit. 

De hele verbinding moet weg. Dus de WiFi gegevens die u ingevoerd heeft weg halen.


@Nick83 
Kun je iets specifieker zijn waar ik wat moet weghalen? Bedoel je bij het tabblad wifi de gehele wifi uitzetten of..?

Ik heb nu enkel het onderstaande bij DHCP binding staan: 

 


@Nick83 
Wat me nog opvalt is het volgende:

Als ik klik op LAN instellingen

 


Zie ik in de lijst wel de 192.168.2.16 staan. Dit is het IP adres van de Sensecap wifi, de LAN IP 192.168.2.14 staat er niet tussen.

 


U heeft de WiFi netwerk naam en wachtwoord in het Sensecap apparaat ingevoerd. Zodoende kan die dus verbinding maken via WiFi. Dat had nooit gemoeten. Maak dat dus ongedaan. Weghalen die WiFi gegevens uit het Sensecap apparaat. 


@Nick83 
Oké, de wifi is weggehaald uit de Sensecap. Hoe nu verder?


@Nick83 
Wat me nog opvalt is het volgende:

Als ik klik op LAN instellingen

 


Zie ik in de lijst wel de 192.168.2.16 staan. Dit is het IP adres van de Sensecap wifi, de LAN IP 192.168.2.14 staat er niet tussen.

Zie je nu het ip dan de Sensecap er wel tussen staan?


@Nick83 
Nee staat er niet tussen. Het lampje bij de kabel waar die de modem in gaat en waar de kabel in de Sensecap gaat knippert ook niet. Alleen als ik de voeding van de Sensecap afhaal zie je daar enige connectie, knippert het lampje van de utp kabel en valt na korte tijd weg. 

 

Zou er iets met het IP adres kunnen zijn, deze is ook niet bereikbaar via http://192.168.2.14


Bij inregelen van een poortforward is het verstandig na instellen hiervan het modem een Powercycle te geven. Niet elke Poortforward word live toegepast zeker niet als iets al via die poort probeert te duwen of trekken.

Als je het modem een powercycle geeft weet je pas 100% zeker dat poortforward is toegepast.

 

Dus vrij letterlijk "Did you try turning it off and on again"


@LaurensZalm 
Dank voor je reactie! Dit heb ik al menig keer gedaan. Het lijkt erop alsof de LAN verbinding niet wordt gezien. 


Als LAN poorten op modem niet gaat knipperen wordt er inderdaad geen verbinding op LAN opgezet door aangesloten Apparaat, Ken apparaat niet verder maar ik zou beginnen met deze te resetten/ instellen dat deze op LAN koppeld. 

Wellicht is na instellen van WiFi koppeling van een eerder moment de LAN koppeling uitgeschakeld om netwerkloop te voorkomen.


@Nick83 @LaurensZalm 
Ik heb de wifi gegevens uit het Sensecap apparaat weggehaald, er staat nu enkel nog een LAN IP adres.
Echter zie ik dit LAN IP adres niet terug bij mijn LAN instellingen van mijn modem. De lampjes bij de utp kabel branden alleen een paar minuten als ik de sensecap aanzet, daarna valt het weg. Het lijkt er dus op of die geen connectie met mijn internet kan maken. Hoe krijg ik die LAN verbinding wel zichtbaar in mijn modem?