Goedendag,
Ik heb onlangs een miner (merk Sensecap) gekocht en heb ik aangesloten op mijn modem. Ik beschik over een experiabox V10. Nadat ik deze heb aangesloten heb ik de modem gerest om een nieuw wachtwoord te kunnen aanmaken, te kunnen inloggen en porten te forwarden, sindsdien krijg ik de Sensecap niet meer werkend.Â
Â
Mijn opstelling is dus als volgt:
- Modem KPN experiabox V10 (er zitten alleen maar kabels in de Ethernet poorten, niks in de WAN poort van de modem)
- UTP 6 kabel vanaf modem Ethernet 4 poort rechtstreeks naar de Sensecap
- UPnP staat uit
- DMZ staat uit
De UTP kabel werkt, deze heb ik getest aan een laptop en heeft een stabiele verbinding. De sensecap heeft de volgende 2 IP-adressen gekregen:
Wifi: 192.168.2.16
LAN: 192.168.2.14
Ik heb voor beide maar een DHCP binding aangemaakt maar mijn voorkeur gaat uit naar een bekabelde verbinding:
Â
Vervolgens heb ik bij port forwarding ipv4 een nieuwe application aangemaakt met bijbehorend protocol en poortnummer:
Â
Daarna bij de port forwarding ipv4 de onderstaande instellingen ingesteld:
Â
Qua veiligheid is beter als je de UPnP en DMZ uit laat staan en handmatig te forwarden heb ik begrepen, is dat correct?
Â
Als ik in de modem kijk naar: Status | tabblad Geavanceerd | LAN zie ik onderstaand staan:
Als ik via de wifi van de laptop een pagina wil openen met: http://192.168.2.14/Â wordt er ook niks geopend. Wat zie ik over het hoofd?