Skip to main content

Hallo leden ,

Als ik via Putty  wil inloggen via een Ip-adress  ,kan ik wel mijn gebruikersnaam invoeren ,maar mijn wachtwoord pakt hij niet.

Ik log wel eens in in een pussy. Maar dan heb ik geen wachtwoord nodig. 😉


Ha ha ha ,

en het hele zaakje stond in zijn naakje (koud hé)

in deze tijd van het jaar.


@harry61 

Dat is nu juist het leukste van Linux, je ziet niet dat je in het password-veld iets intypt. Puur uit veiligheidsoverwegingen. Je moet gewoon je wachtwoord invoeren en op enter drukken. 


Ik werk niet onder Linux ,maar gewoon Windows.

zodra ik gebruikersnaam in toets zie ik dat woord staan , 

druk ik op enter ,voer ik wachtwoord in ; gebeurt is niks.


@harry61 

Jij werkt op Windows, maar met PuTTY log je in op een Linux-server. Als je het wachtwoord invult, dan zie je niks op je scherm veranderen. Als je op ENTER drukt dan zie je of je ingelogd bent, en anders een 'access denied'. Soms kan het wel even duren voordat je inlogt, maar in het algemeen ben je naar het correct invoeren van je wachtwoord, en een druk op ENTER, ingelogd.


Nou dan wacht ik maar af.

Heb ook al contact met de maker van Putty


Nou dan wacht ik maar af.

Heb ook al contact met de maker van Putty

Waarom eigenlijk? Dit is gedrag van Linux en de server waarop je inlogt 

De maker heeft hier 0,0 invloed op.

Druk je na het 'ontzichtbaar' invoeren van je wachtwoord wel op de ENTER-knop? 


probeer wat.

 


probeer wat.

 

En als ik niet thuis met mijn draadloze DECT-telefoon kan bellen vanwege een netwerkstoring, dan bel ik ook geen Philips op ;-)

Dus probeer op ENTER te drukken. Doe je dat ook?


nog steeds niet ingelogd.

 


nog steeds niet ingelogd.

Dan raad ik je aan om bij de beheerder van de server te vragen. Niet bij PuTTY dus, voor de duidelijkheid.

Het kan ook mogelijk zijn dat ze enkel een SSH-key vereisen en geen wachtwoorden accepteren.


Dat heb ik ook al gedaan ,informatie ingewonnen bij de server.en die weet ook van niks.

 


Dat heb ik ook al gedaan ,informatie ingewonnen bij de server.en die weet ook van niks.

Ik neem aan dat het niet om KPN gaat? Voor zover ik weet hebben die geen shell-servers (meer) voor klanten. Heb je dit ook bij andere shell-servers van andere partijen?


Ben met Putty en de maker een heel eind gekomen , maar nog niet waar ik wezen wil.

Ik ben met de Moi Pro bezig . Heb hem werkende met het programma WinSCP ,maar nu het volgende.

Ze hebben het steeds over een of de ; the authentication keys ?!

Ik zou ontzettend graag weer in willen loggen via het Ip-adres ; 192.168.2.1

dat probeer ik steeds met : root / root , maar dat mislukt steeds.

Kan de documentatie wel steeds na lezen , maar op een gegeven moment ,

beginnen de regels en letters te dansen voor de ogen.

Liever had ik met afbeeldingen en pijlen met nummers.

Heb hier 2 laptops naat elkaar  ,op de 1 daar zoek ik het 1 en ander op ,

en op de ander zitten de programma`s

Wie voelt zich bereid om mij te helpen.

 

Mvg


@harry61

De vragen die ik je ga stellen is:
Op wat voor apparaat op je netwerk probeer je in te loggen?
Wat wil je bereiken en wil je doen?
Ben je bekend met SSH en Linux?

Blijkbaar wordt root / root niet geaccepteerd als gebruikersnaam en wachtwoord, en maar goed ook, want dat ligt heel erg voor de hand liggend. (los van dat is in kunnen loggen als root al not-done)

En ja, dat je een bericht over authenticatiekeys krijgt, dat kan kloppen, en dat kan je negeren.

 


Wat bedoel je met apparaat ?

Ik wil weer in het Menu van Moi Pro  , want in WinSCP  kan ik niet in het Menu van Moi Pro,

tenminste ik heb gezocht ,maar niet gevonden.

Ben niet bekent met SSH en Linux 

 


Wat bedoel je met apparaat ?

Ik wil weer in het Menu van Moi Pro  , want in WinSCP  kan ik niet in het Menu van Moi Pro,

tenminste ik heb gezocht ,maar niet gevonden.

Ben niet bekent met SSH en Linux

Wat wil je dan precies dat je dit wilt doen? Je wilt met PuTTY dus inloggen op een apparaat? (elke netwerkapparaat heeft een IP-adres) En waarom?

 


Met Putty ben ik zover gekomen ,dat de maker ervan mij niet meer verder kon helpen.

en dit is zijn antwoordt via de mail.:

This looks perfectly fine to me! You have logged in successfully to your

MOI Pro.

 

The green text ""root@MOIPro ~]#" is a command prompt, similar to "C:\>"

on Windows. It's waiting for you to type some command that the MOI Pro

understands.

 

In this picture, you're typing "root" at it, as if you thought you were

still trying to log in. But as soon as you see that green prompt, you've

finished logging in, and you can stop typing the username.

 

I hope that the MOI Pro documentation tells you something about what

things you can usefully do _after_ logging in to it by SSH. Whatever it

was you wanted to _do_ to the device, this is the moment to start doing

it!

 

Cheers,

 

En waarom wil ik in het menu?

Omdat ik dat wil .Is dat zo ……..

Simon


Ik internet kwam ik dit tegen. Dus je moet zelf even kijken wat het wachtwoord is.
Maar ik waarschuw je: je kan dingen vernachelen als je niet weet wat je doet. Vooral als root heb je alle rechten, en als je niet weet wat je doet, kan je daarmee je hele mooie prachtige Moi Pro om zeep helpen.

Bij twijfel raad ik aan om contact te zoeken met de makers van de Moi Pro

I figured it out. It is the same as the ssh password shown in the http control panel 'About' page. For mine it was 'root' and '123456'.


En waarom wil ik in het menu?

Omdat ik dat wil .Is dat zo ……..

Graag geen kansloze reacties. Ik vraag je gewoon iets, en dan verwacht ik ook graag een normaal antwoord, Harry. 😊


Ook al geprobeerd,

heb contact (gehad) met de technische dienst van TBS ,en die kwam met verschillende Opties.

Nada ,niks hielp. ,hij wist het ook niet meer.


Ook al geprobeerd,

heb contact (gehad) met de technische dienst van TBS ,en die kwam met verschillende Opties.

Nada ,niks hielp. ,hij wist het ook niet meer.

Jammer dat je zo vaag bent met wat je precies wilt doen? Voor de rest is dit een KPN-forum, en dit gaat niet over KPN. Stel je vraag eens op de forums van HelpMij of Tweakers anders.


In het Menu kun je zoeken en kijken of je een : Lock: hebt onder ander op je signaal.

ik neem aan van jou wat een lock is 

 

mvg


En daar begint het gezeik weer.

Doei.

 

.mvg


 

@harry61

Ik snap niet wat je bedoelt, wilt bereiken en ook niet met 'welk gezeik’ opnieuw begint. Een 'lock’ betekent dat iets op slot zit.

Tevens is dit een supportforum van KPN, en dit is geen KPN-product of dienst. Daarom is mijn advies om elders op Tweakers of HelpMij om advies te vragen.