Skip to main content

Hallo Forum-leden,

Afgelopen maandag ben ik door KPN aangesloten op hun glasvezelnetwerk. Het modem is de KPN Box 12. Aan mijn Sharp TV hangt een Chromecast. Vanavond wilde ik die voor het eerst weer gebruiken. Ander modem (voorheen Ziggo), dus andere modem naam en WW. Via de Google Home App de CC even weer opnieuw toevoegen, modem kiezen, WW invoeren en gaan. Maar helaas ….

”Kan niet communiceren met je Chromecast”.

Eens even op die melding gezocht en in dit Forum belandt. Wat een drama zeg. Blijkbaar een issue wat al ik weet niet hoe lang loopt en waar KPN niet bij helpt c.q. geen oplossing voor biedt? Of heb ik iets gemist?

Is er iemand die in een paar zinnen aan kan geven of dit probleem makkelijk op te lossen is?

De hele thread rondom dit issue is namelijk behoorlijk lang en er is door jullie al veel geprobeerd. Ik kan er echter slecht uithalen of er nu al een definitieve oplossing voor dit probleem is.

Of is het wellicht beter dat ik KPN vraag om alles maar weer weg te halen en weer terug te gaan naar Ziggo?

Ik hoor graag van jullie. En alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet, Reinier Markus

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @RMARMA, ik snap goed dat je van dit probleem met je Chromecast af wilt en dat het voor frustratie zorgt. Zeker als je al even aan het zoeken bent. Goed dat je een seintje geeft. Het probleem is bekend, ik kan nog niet exact zeggen wanneer, maar er wordt gewerkt aan een oplossing. Ik verwacht dat dit in een volgende update zit voor de Box 12, en hoop dat die er snel is zodat je hier geen last meer van hebt.


Beste mensen, ik had ook problemen met het opnieuw verbinden van mijn Google Chromecast. Van alles geprobeerd. Toen las ik ergens dat op de Chromecast zit n klein knopje zit. (Haast niet te zien) Als je dat indrukt  gaat het lampje oranje knipperen. Nadat ik dat gedaan had kon ik mijn Chromecast weer benaderen in de Google home app.  Succes


Beste mensen, ik had ook problemen met het opnieuw verbinden van mijn Google Chromecast. Van alles geprobeerd. Toen las ik ergens dat op de Chromecast zit n klein knopje zit. (Haast niet te zien) Als je dat indrukt  gaat het lampje oranje knipperen. Nadat ik dat gedaan had kon ik mijn Chromecast weer benaderen in de Google home app.  Succes

Wat goed om te horen, dank voor de tip en het delen ervan! Mogelijk zijn andere bezoekers er ook mee geholpen :green_heart: