Skip to main content

Beste Forumleden,

 

Heb onlangs geïnvesteerd in een goede Mesh Wifi systeem van Netgear Orbi RB850 + 2 satellieten.

Echter loop ik tegen een aantal problemen aan. De wifi valt af en toe weg, al komt deze wel zelf weer online. Heb veel gelezen over de iTV wat niet werkt met een Orbi systeem, hij staat dus nu ook als AP achter de KPN V12 Box. 

 

Heb eigenlijk de volgende vragen, zou een KPN Fritzbox beter werken in samenhang met een Orbi systeem als AP ipv de V12 als router? 

En is er al een mogelijkheid om de Orbi als enig Router te kunnen gebruiken met iTV? 

Heb de Orbi wel online gekregen zonder de V12, echter alleen werkte de iTV dus niet.

 

Enige tips en tricks zijn zeer welkom.

 

Mvg

Marcel

Heb veel gelezen over de iTV wat niet werkt met een Orbi systeem, hij staat dus nu ook als AP achter de KPN V12 Box. 

Dat is denk ik niet de oplossing. Waarschijnlijk zal dit wel lukken als u de tv ontvanger rechtstreeks bekabeld achter de master Orbi hangt. Maar u heeft de tv ontvanger misschien op 1 van de losse satellieten aangesloten? 

Heb eigenlijk de volgende vragen, zou een KPN Fritzbox beter werken in samenhang met een Orbi systeem als AP ipv de V12 als router? 

Nee. Maakt geen bal uit.

En is er al een mogelijkheid om de Orbi als enig Router te kunnen gebruiken met iTV? 

Volgens mij niet.


De Orbi RB850 is niet te gebruiken als primaire router achter de NTU/ONT aangezien er geen twee WAN interfaces gedefinieerd kunnen worden (pppoe op vlan 6 en vlan 4 o.b.v. DHCP).

Ik lees ook nergens dat de RB850 "Multicast to Unicast" ondersteunt en daarmee is de RB850 ook niet geschikt om TV ontvangers via wifi aan te sluiten en toch van de best mogelijke beeldkwaliteit te genieten.


Reageer