Skip to main content
Antwoord

Problemen met de internetverbinding van mijn radio

• April 14, 2025
  • 4 reacties
  • 101 keer bekeken

Wij hebben een internetradio (Kenwood M-9000 S).

Wij gingen er van uit dat wij altijd verbinding hebben. 

Doch dit is heel anders jammer genoeg.

Internetverbinding op tv en desktops vallen niet uit. Wifi ook niet want de lampjes blijven branden op het modem alsook op de wifiversterkers. 

Doch de radio valt met heel veel regelmaat uit. 5à6 keer per dag moeten we hem opnieuw opstarten. Mijn wifi op mijn mobiel blijft altijd verbonden. 
Zonet contact gehad met KPN klantendienst voor internet. 

Ook zij vonden geen oplossing. KPN heeft wel een aparte dienst die meer weten over radioproblemen op internet maar dit zou ons dan 5 euro per maand extra kosten.
Ligt het nu aan mijn denken dat wij vinden dat internet in deze tijden altijd moet werken? Zonder extra kosten?

Ook bluethooth valt na 15 minuten uit. Instellingen van de radio staan nochtans goed.

Als iemand hiervoor een oplossing weet verneem ik het heel graag. 

Met beleefde groet

Wim

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Slowhand1963 internet (bekabeld) behoort in de regel gewoon altijd te werken, uitzonderingen daargelaten.

Voor Bluetooth en Wifi is dat een ander verhaal, dat zijn draadloze toepassingen waar geen garantie gegeven kan worden op goede werking.

KPN geeft wel advies op e.e.a. te optimaliseren, maar er is geen algemene richtlijn te geven die standaard voor iedereen geldt.

Zie onderstaande li.nk voor aanvu.llende info:

en

Omdat je specifiek problemen met de Kenwood hebt, misschien ook even de helpdesk van Kenwood raadplegen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 14, 2025

Beste ​@Slowhand1963 internet (bekabeld) behoort in de regel gewoon altijd te werken, uitzonderingen daargelaten.

Voor Bluetooth en Wifi is dat een ander verhaal, dat zijn draadloze toepassingen waar geen garantie gegeven kan worden op goede werking.

KPN geeft wel advies op e.e.a. te optimaliseren, maar er is geen algemene richtlijn te geven die standaard voor iedereen geldt.

Zie onderstaande li.nk voor aanvu.llende info:

en

Omdat je specifiek problemen met de Kenwood hebt, misschien ook even de helpdesk van Kenwood raadplegen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 14, 2025

@JanD van harte bedankt voor uw snelle reactie!
Ik ga zo de bijgevoegde links bekijken en kijken wat ik hiermee ben. Ik zal ook de helpdesk van Kenwood hieromtrent raadplegen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 14, 2025

Beste ​@Slowhand1963 laat s.v.p. de (goede) afloop even weten en voor verdere/andere vragen ben je hier natuurlijk ook welkom.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 18, 2025

Beste ​@JanD door omstandigheden is mijn antwoord en einduitslag een beetje later dan gedacht.
Ik mocht in de winkel een nieuwe antenne gaan halen. De oude bleek geen goede connectie te maken.

Nu al 2 dagen alles uitgeprobeerd en alles werkt prima! 

Bluetooth valt niet meer uit, wifi ook niet!

Al bij al een geluk dat het dit maar was 🙂

Fijne dag nog