Goedemorgen,
Op aanraden van de klantenservice van KPN dan toch maar een bericht op het forum van KPN.
Allereerst moet mij van het hart dat ik het heel erg jammer vind dat zowel bij Nefit als bij KPN er naar elkaar gewezen wordt maar dat er voor de klant naast moeilijke taal geen oplossing mogelijk is.
Naar aanleiding van bovenstaande...omdat we er gewoon niet uitkomen zet ik dit berichtje toch online in de hoop dat iemand ons kan helpen met het probleem. Wij hebben een NEFIT ketel in gebruik met daarbij de Nefit Easy. Op de NEFIT Connect brand een groen lampje en dus is er verbinding tussen de thermostaat en de Connect. In het hele huis hebben wij gewoon WIFI overal kan ik perfect internetten met onze glasvezel van KPN!!
Alleen…… uit het niets kunnen we de ketel niet meer bedienen met de app...sterker nog… de drie bekende tekentjes op de NEFIT thermostaat (vlammetje, wifi, wereldbol) daar beginnen de problemen al…. Het vlammetje daar komt een groen vinkje achter dus er is verbinding met de ketel…
Daarna moet het WIFI netwerk geselecteerd worden en dan ontstaan de problemen. Ons wifi netwerk wordt gevonden en kan ik aanklikken maar met 100000% het juiste wachtwoord maakt de thermostaat geen verbinding met de wifi. Allerlei dingen getracht te doen…. plaat los… modem resetten…. ketel van het stroom… etc… etc… etc….
Contact opgenomen met Nefit en de volgende oplossingen gekregen…
- WiFi kanaal instellen op het minst gebruikte kanaal tussen 1-11 (scannen met gratis apps als WiFi Analyzer). Let op! Easy kent kanaal 12 en 13 niet! (STAAT OP AUTO kanaal 1-6-11)
- Hotspots deactiveren (STOND AL OP GEDEACTIVEERD)
- DHCP inschakelen (STOND AL OP GEACTIVEERD)
- WPA2/PSK wachtwoordencryptie selecteren (STOND AL OP WPA2)
- SSID zichtbaar maken (SSID IS GEWOON ZICHTBAAR OP DE NEFIT THERMOSTAAT)
- 802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz (MIXED IS GESELECTEERD)
(HEBBEN DE ONDERSTAANDE INSTELLINGEN NIET TE MAKEN MET HET WERELDBOLLETJE???)
1. ModuLine Easy MAC-adres als vertrouwd apparaten toevoegen in de router
2. Router poort 5222 en 5223 open zetten, indien mogelijk
3. Firewall op de router uitzetten
4. Router terugzetten naar fabrieksinstellingen i.v.m.:
- Mogelijke dubbele IP adressen in router
- ModuLine Easy/Bosch EasyControl staat in router op blacklist
- De router verstuurd geen berichten meer naar ModuLine Easy/Bosch Easycontrol terwijl er wel een wifi verbinding is.
Het is een heel bericht geworden en zoals jullie kunnen lezen hebben we best al wel wat gedaan alleen ik zie het niet meer en we willen toch wel heel erg graag dat dit weer in orde komt, zoals het altijd was….
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Groetjes,
Bart