Skip to main content

Sinds enige tijd hebben wij continu problemen met onze WiFi terwijl het voorheen perfect was (KPN glasvezel)

pas geleden een tp-link geïnstalleerd helaas zonder resultaat. Deze week 2 WiFi superpunten gekocht bij KPN. 1e reactie; perfecte WiFi en super snel: maar helaas continu problemen met diverse apparaten. Volgens de KPN thuis app is mijn modem niet zichtbaar. 3x gebeld met de helpdesk maar helaas nog niks wijzer geworden.

meerdere resets uitgevoerd waarna het telkens weer voor even werkt.

het ene moment werkt alles het volgende moment de helft niet meer. Men “denkt” dat het probleem in de experiabox zit en dat er storing zit tussen de experiabox en WiFi punten. Ook de tv ontvanger boven geeft die foutmelding. zelf heb ik ook nog steeds het gevoel dat het allemaal begonnen is nadat bij de buren zonnepanelen gelegd zijn, maar of dat kan? Geen idee...

wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn?

@Tam22 Welkom op het KPN Forum. Dat is inderdaad geen prettige situatie en ik help je graag bij het zoeken naar de bron van de problemen. Zou je jouw profiel verder kunnen aanvullen zodat ik ook even een meting kan doen? Zou je mij een seintje kunnen geven wanneer dat gebeurd is? Zou je verder kunnen toelichten welke foutmelding je dan precies krijgt, bijvoorbeeld op de tv. Zien de de diverse apparaten op een gegeven moment de Wifi dan helemaal niet meer en is het netwerk dan ook niet meer zichtbaar? 


Hallo,

het probleem is ondertussen verholpen. Ik heb meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij hebben een nieuwe experiabox opgestuurd. Deze werkt perfect. 

 

de laatste persoon die ik sprak herkende het probleem meteen; de v9 is inderdaad te “oud” voor de nieuwe WiFi punten. Binnen 5 minuten werkte alles weer perfect en tot nu toe geen storing gehad en nog nooit was het internet zo snel!


Die nieuwe Experia Box heeft inderdaad de firmware aan boord om goed samen te werken met de nieuwe SuperWifi punten . Ik ben blij dat je een oplossing hebt gevonden en als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag. Post dan gerust nog even een bericht.