Skip to main content
Antwoord

Problemen met Foscam-camera's sinds installatie nieuwe KPN ExperiaBox

• May 25, 2025
  • 13 reacties
  • 93 keer bekeken

Hallo, ook wij hebben problemen met de foscam camera's sinds de nieuwe experiabox. Hoe lossen jullie dit op?

Beste antwoord door Leen59

Als de laatste firmware op de box12 staat helpt onderstaand misschien 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• May 25, 2025

Vertel eens wat meer. Waarom heb je een nieuwe Experiabox? Welk model heb je nu? Welk model had je eerst?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 25, 2025

Beste ​@PXP de camera's misschien even een fabrieksreset geven en installeren als nieuw uit de doos.

Dus je kunt het zelf oplossen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2025

Het nieuwste model experiabox hebben we nu. Meldingen van de camera's met wifi komen niet of pas veel later door dan wel gewend zijn. Camera's zijn er opnieuw ingezet. Problemen blijven.

• May 25, 2025

Het nieuwste model experiabox hebben we nu.

En welk model is dat?

Welk model had je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2025

Nu een zwart model. Hadden een witte box.

• May 25, 2025

Als jij geen informatie verschaft, dan houd het op. Ik heb helaas geen kristallen bol.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 25, 2025

Als jij geen informatie verschaft, dan houd het op. Ik heb helaas geen kristallen bol.

Duh,  je bent hier toch wel een beetje bekend met de Experia boxen dacht ik zo? 😏

Nu een zwart model. Hadden een witte box.

Het zal dus wel de nieuwe zwarte Experia 12 box zijn.

@PXP

Om welke Foscam camera’s gaat het precies en wat gaat er precies fout/lukt er niet?
Daar kunnen we dan misschien wat verder mee.
De nieuwe Experia boxen/updates kunnen soms problemen geven met oude WiFi apparatuur.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 25, 2025

De installatie van de nieuwe experiabox was al een drama. Monteur nr. 3 van de kpn kreeg het eindelijk voor elkaar. Zoals we op het net lezen, in een andere topic, werkt de kpn software niet meer fatsoenlijk samen met de foscam camera's. Wij lezen ook dat mensen van kpn een verouderd model krijgen als tijdelijke oplossing. Beter zou zijn als kpn er voor zorgt dat nieuwe software wel met bestaande camera's communiceert. We zijn dus ook benieuwd wat de service-afdeling van de kpn ons bericht.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Als je een extra wifi aanmaakt op de 2,4Ghz en daar je cameras op verbind gaat het dan wel goed 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 25, 2025

@PXP

Om welke Foscam camera’s gaat het nu precies?
Zijn het oudere camera’s of nieuwe?
Zonder verdere info komen we zeker niet verder natuurlijk.

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 25, 2025

Als de laatste firmware op de box12 staat helpt onderstaand misschien 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 25, 2025

Duh,  je bent hier toch wel een beetje bekend met de Experia boxen dacht ik zo? 😏

@Marlon92 heeft in mijn ogen gewoon gelijk, het is namelijk nog steeds niet duidelijk welk modem topicstarter heeft aangezien KPN meer dan 1 zwart modem heeft. Op de doos, het modem zelf en als hij of zij inlogt kan hij het model vinden. Is het minste wat je kan doen als je hulp wilt.

Leen59
Wijsgeer
  • May 25, 2025

Mee eens, maar ik moet eerlijk zeggen dat Marlon92 vaak een beetje bot kan reageren. Het zal vast niet zo bedoeld zijn, maar soms komt het zo over. Verder alle waardering voor Marlon omdat hij veel meedenkt.