Skip to main content


Op 12-11-2021 Experia modem door V12  vervangen(glasvezel aansluiting).

Sindsdien 2 problemen.

Het Solar WiFi netwerk van de GoodWe omvormer( ca 6 ½ jaar oud) word niet meer herkend. 
Geluid van Samsung tv(ca. 2 jaar oud) valt regelmatig kort weg.

Is hier een oplossing voor?

*Admin* eigen topic voor je vraag aangemaakt, afgesplitst van dit topic. 

 

Welk modem had je voor de box 12?


Correctie: de Samsung TV is ruim 1 jaar oud. 
de gewisselde Experiabox( zie 1ste bericht) zal zeker 7 jaar oud geweest zijn.


Hoi @Box 12 modem . Welkom op het forum.

Wat de omvormer betreft kan het zijn dat die moeite heeft met de bandsteering van de box12.  Ik weet dat niet zeker. Kun je precies beschrijven wat je doet om dit apparaat te verbinden en waar het vervolgens mis gaat?

Wat het geluid betreft: Hoe is jouw itv tuner aangesloten op de tv? HDMI? Heb je deze kabel al eens omgedraaid of vervangen?

Heb je de itvtuner al eens een reset gegeven?

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm


Omvormer GoodWe:

Bedankt voor de reactie.

om de verbinding tot stand te brengen moet eerst het Solar-WiFi netwerk via WiFi instellingen gevonden worden. Zonder deze verbinding kan je niet verder.

Ik was na een aantal pogingen zover dat het adres gevonden werd maar valt na een paar seconden weer weg. Dus kan ik niet verder.

Samsung tv:

Het geluid komt via een Sonos Beam Soundbar gekoppeld met een Sonos One speaker. Met de Experia box werkte dit storingsvrij.

Vaste telefoon:

inmiddels heb ik ook geconstateerd dat die verbinding “dood” is.

Een verandering is (voorlopig) geen verbetering.

Wim

 


Wat Sonos betreft: Hoe is die soundbar aangesloten? En heb je die tuner ook even gereset?

Ik ben geen Sonos expert. Kun je uitleggen hoe het koppelen precies werkt? Gaat dat via een eigen verbinding of gebruik je de wifi van de box12? Ik denk sowieso handig is om dat proces opnieuw te doorlopen.

 


@Box 12 modem probeer de Beam eens bekabeld aan te sluiten. Op die manier wordt SonosNet opgezet en ga je buiten de wifi van de V12 om. Het is het proberen waard. ik heb hier nooit problemen met Sonos (omdat ik geen ExperiaBox gebruik) dus ik kan het probleem ook niet voor ja oproepen/nabootsen. 


Ik heb hetzelfde euvel met v12 router en Goodwe omvormer, maar nog niet opgelost, zie ook

Iemand nog ideeen?


Vaste telefoon is inmiddels weer online.

Regelmatig wegvallen geluid van Sonos. Beam met een wifi gekoppelde Sonos one speaker nog niet opgelost. Het is net of iemand zich pratend voor een microfoon wegdraait. Na een aantal seconden is het geluid weer optimaal.

 

De Goodwe omvormer is nog steeds niet online. Na zeer uitvoerig contact met Goodwe is de conclusie dat de verbinding van Solar WiFi via 2,4 Ghz tot stand gebracht moet worden. Dat gaat bij het V12 modem kennelijk niet.