P.S. Ik heb geëxperimenteerd door een AP uit te schakelen en alles achter EEN AP te zetten. Helaas maakt dat geen verschil. Ook gekeken of de combinatie van apparatuur effect heeft door alleen de Netatmo aan te sluiten op EEN AP en ook dat gaf hetzelfde resultaat.
Mocht jij of andere mensen op het forum nog tips hebben dan houd ik me aanbevolen. Bedankt voor zover in ieder geval.
Jou suggestie om band steking uit te zetten heb ik niet geprobeerd. Hoe kan ik dat doen? Moet dat op de AP of op de Router?
Beste Jan-D, De camera heeft alleen een Wifi verbinding en kan niet via een LAN verbinding worden aangesloten.
Beide bedankt voor het meedenken.
De AP's voldoen daarom niet aan m'n wensen en heb ik KPN gevraag de AP's terug te nemen. Omdat de twee weken (vakantie en probleemoplossing) ruim verstreken zijn is retourneren en geld terug een probleem. Je collega van de Helpdesk gaf aan dat de verdere verwerking het beste via een klachtafhandeling klan plaatsvinden. We hebben dat proces in werking gezet en ik hoop op coulance van KPN.
Hebben jullie of andere gebruikers op dit forum wellicht een goede suggestie mbt AP's met een betere specificatie zodat ik mn LAN aansluiting op zolder kan gebruiken?
Bedankt alvast.
Ik heb deze WiFi versterkers aangeschaft. De kosten van de eerder aangeschafte WiFi Experia zijn indirect gecrediteerd via de abonnement kosten. Uiteindelijk een tevreden klant alhoewel ik niet goed begrijp waarom die WiFi experia wordt aangeboden mede gezien alle klachten die op het forum voorbij komen.
De Netatmo camera werkt prima met beide oplossingen van KPN. Het probleem lijkt hem in de Apple Woning app te zitten die - als de Experia WiFi wordt gebruikt - de camera niet ziet (hij reageert niet). De apple oplossing polt iedere 10 sec de camera en het lijkt er op dat de reactie van de camera binnen een bepaalde tijd moet plaatsvinden. Als de woning app/woninghub (iPad) geen reactie krijgt tgv slechte WiFi/latency dan meldt de Woning app dat het apparaat niet reageert. Het bovenstaande is mijn conclusie voor wat het waard is.....
Hallo JT66,
ik heb hetzelfde probleem als door jou geschetst met Netatmo Presence outdoor (2 stuks) en de experia wifi versterkers (zwarte uitvoering) welke uiteraard bekabeld uitgevoerd zijn.
Ik ben benieuwd wat jij bedoeld met de “nieuwe generatie WIFI vesterker”. Zijn dat de witte ronde die momenteel per set van 2 voor € 159 op de KPN website staan?
Ik hoor graag van jou?
groet,
hdj53
Beste hdj53, klopt die ronde witte ‘schotels’. Tot nu toe werken ze prima. GR JT
Beste JT66,
bedankt voor de snelle reactie. Ga ik daar ook voor kijken. Ik heb gelezen dat de witte “schotels” ook aangesloten kunnen worden op de bekabelde Experia Wifi versterkers.
Een mogelijk interessant alternatief lijkt mij de Netgear Orbi RBK23. Geeft vrijheid voor de toekomst vwb provider, alhoewel ik verder tevreden ben met/over KPN.
groet
henri
Wat leuk dat de community je hiermee kan helpen,
Beste Marcia,
ik vermoed dat de bekabelde Experia Wifi versterker (2 stuks, de zwarte uitvoering) het probleem zijn. De woning app (homekit) werkt momenteel wel i.c.m. de 2 Netatmo camera’s maar niet stabiel, valt enkele keren per dag even uit. De Hue en Eve producten werken via homekit perfect. Met de eigen Netatmo app werken de camera's ook goed.
ik overweeg om de nieuwe witte “schotels” van KPN te bestellen. Ik twijfel nog of ik deze dan i.p.v. de Experia wifiversterkers ga toepassen (moeten ze wel een sterker signaal geven) of als aanvulling op de Experia wifiversterkers. Bij i.p.v. dan ook bekabeld en bij aanvulling draadloos (kan ik ze dichterbij de camera’s plaatsen)
Heb jij ervaring met de combinatie van bekabelde Experia wifiversterkers en draadloze witte “schotels”.
ik hoor graag van jou
groet
Ik heb er persoonlijk geen ervaringen mee. Thuis heb ik alleen een Experia Box en geen versterkers. Voor zover ik weet, is het handig om juist één soort versterker te gebruiken. Je kunt, als je de draadloze wifi versterkers (de witte schotels) aanschaft, ze binnen 14 dagen terugsturen als je er toch niet tevreden over bent. Wellicht een idee?
Hallo Marcia,
het is het proberen waard. Moet ik bij de witte “schotels” de wifi op de Experiabox weer aanzetten. Deze is nu, door het gebruik van de bedrade Experia versterkers, automatisch uitgeschakeld.
groet
In mijn zoektocht naar iets anders, kwam ik uit bij dit topic over de update van de Experia Wifi. Ik zag daar dat, na de laatste update de Experia Wifi inmiddels wél samenwerkt met de Draadloze wifi versterker. Je kunt deze toch samen gebruiken dus. De draadloze wifi versterkers zetten ook de wifi op de Experia Box uit. Die hoef je dus niet weer aan te zetten.
Marcia, bedankt voor de aanvulling. Ik heb maar op 1 plek het probleem van de slechte verbinding. Kan ik dan ook volstaan met 1 draadloze witte “schotel” en deze aansluiten op bedrade Experia Wifi versterker of is het toch raadzaam om een set van 2 witte “schotels” aan te sluiten
Nog een vraag. Als de draadloze witte “schotels” versterkt de wifi op de Experabox uitzet op welke wijze vindt dan de communicatie plaats tussen de draadloze en de Eperiabox. Of is dit uitzetten van de wifi alleen van toepassing als je de draadloze bedraad gaat gebruiken.
Marcia, bedankt voor de aanvulling. Ik heb maar op 1 plek het probleem van de slechte verbinding. Kan ik dan ook volstaan met 1 draadloze witte “schotel” en deze aansluiten op bedrade Experia Wifi versterker of is het toch raadzaam om een set van 2 witte “schotels” aan te sluiten
Je kunt het proberen met één witte draadloze versterker en één Experia wifi. De eerste draadloze versterker moet wel bekabeld aangesloten, dus in dat geval zou je zowel de witte draadloze als ook de Experia Wifi beide bekabeld aan moeten sluiten.
Nog een vraag. Als de draadloze witte “schotels” versterkt de wifi op de Experabox uitzet op welke wijze vindt dan de communicatie plaats tussen de draadloze en de Eperiabox. Of is dit uitzetten van de wifi alleen van toepassing als je de draadloze bedraad gaat gebruiken.
Mijn reactie hierboven beantwoordt volgens mij ook deze vraag. De eerste draadloze wifi versterker dient bekabeld aangesloten te worden aan de Experia Box. Alle volgende draadloze wifi versterkers kunnen echt draadloos aangesloten worden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.