Skip to main content

Een goedendag,

Ik heb sinds dinsdag KPN thuis.

Na het installeren van de experiabox door de monteur werkte alles perfect...op het bereik na, maar goed dat word verholpen.

Nu kreeg ik vanmorgen een sms van KPN dat ik mijn modem opnieuw moest opstarten, dit ivm slechte aanmelding op het netwerk.

Het was mogelijk dat ik hier verder geen hinder van had maar hij moest dan 10 sec van het stroom af..

Dus zo gezegt, zo gedaan..na opnieuw opstarten werkte alles weer....op mijn camerasysteem na.

Deze krijgt op geen enkele wijze meer contact met het internet.

Ik krijg de melding dat de netwerkkabel is ontkoppeld.

Ik heb al een andere kabel rechtstreeks naar het modem aangesloten maar zonder resultaat.

Ik heb hierna het modem voor de zekerheid gereset, ook zonder resultaat.

Nu geprobeerd in te loggen op het modem met het wachtwoord wat achterop het modem staat ( admin wachtwoord ) maar dan krijg ik de melding dat het wachtwoord niet juist is.

Daarna de chat begonnen...helaas wist de dame aan de andere zijde geen oplossing, wel kon ik een abonnement nemen op technische hulp..

Beetje raar als het probleem is gekomen na hun verzoek tot opnieuw opstarten, dat ik daar nu een betaald abonnement voor moet afsluiten..

 

Maar goed...wie weet er een oplossing voor mij ?

 

Mvg,henk

Als je met een paperclip een reset doet, dan is je oude wachtwoord weer in gebruik. De monteur heeft mogelijk het wachtwoord aangepast en die weet u nu niet. Dan moet je dus een volledige reset doen. Na de eerste keer inloggen moet je namelijk het wachtwoord aanpassen. U heeft geen wifi versterkers aangesloten. Die hebben een eigen wachtwoord.


Leuk, een abonnement nemen op iets wat je niet nodig hebt. Niet doen!

  • Welke box heb je?
  • Heb je je box wel echt gereset? Je geeft aan dat het wachtwoord op de achterkant een fout geeft bij het inloggen. Dit zegt mij dat er iets waarschijnlijk niet goed is gegaan met de reset. Probeer je “oud” eigen wachtwoord eens?
  • Is het mogelijk dat je je camerasysteem via wifi verbindt, al dan niet met behulp van WPS?
  • Aangezien je niet in de modem kan inloggen, kan je natuurlijk ook niet zien of de bekabelde aansluiting ook terug te vinden is in het overzicht. Jammer. Check anders even deze link https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm. Hier kan je je modem laten resetten door in te loggen op je Mijn KPN.

Hmmmm...het admin wachtwoord staat achterop...dat vertelde de monteur mij ook…

Dat houd in dat hij zonder mijn weten er een ander wachtwoord in zou hebben gezet....en je het modem dus nooit zou kunnen resetten ?

Maar goed....dat verklaard nog niet waarom mijn camerasysteem ineens geen toegang tot het internet meer krijgt


Leuk, een abonnement nemen op iets wat je niet nodig hebt. Niet doen!

  • Welke box heb je?
  • Heb je je box wel echt gereset? Je geeft aan dat het wachtwoord op de achterkant een fout geeft bij het inloggen. Dit zegt mij dat er iets waarschijnlijk niet goed is gegaan met de reset. Probeer je “oud” eigen wachtwoord eens?
  • Is het mogelijk dat je je camerasysteem via wifi verbindt, al dan niet met behulp van WPS?
  • Aangezien je niet in de modem kan inloggen, kan je natuurlijk ook niet zien of de bekabelde aansluiting ook terug te vinden is in het overzicht. Jammer. Check anders even deze link https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm. Hier kan je je modem laten resetten door in te loggen op je Mijn KPN.

Ik heb hem volgens mij goed gereset..knopje ingedrukt tot het lampje rood ging branden..

Camerasysteem zit met een kabel, niet via wifi…

 

Maar ik ga hem nog eens opnieuw proberen te resetten dan maar..


Net via de link gereset...maar wachtwoord blijft onjuist


Net via de link gereset...maar wachtwoord blijft onjuist

Dan is het beste wat je kan doen even contact opnemen met KPN via 0800 0402 en met een techneut even door wat instellingen lopen. Zij kunnen je modem wel in en kunnen je eventueel ondersteunen om weer toegang te krijgen. Sorry dat ik niet meer voor je kan betekenen!


Oke...via de chat konden ze niets...


Je hebt de camera met een kabel aangesloten begrijp ik en die heb je al eens vervangen. Heb je ook al een andere LAN-poort op de ExperiaBox geprobeerd? 


Hallo @Henk'66 

 

Welke Experiabox heb je?

Bij een V10 moet je het wachtwoord leeglaten bij de 1ste keer inloggen en dan gelijk wijzigen.

Bij een V10A soms ook of het staat achterop, als het zo'n uitschuifbaar kaartje is heb je ook kans dat het echte wachtwoord achter dat kaartje zit verstopt en dus anders is dan wat op het kaartje staat.


Ik heb de V12.

Het wachtwoord staat op dezelfde sticker als waar het wifi wachtwoord op staat…

Ik heb al een andere ingang geprobeerd…

Ik heb net mijn camerasysteem opnieuw opgestart...en alles lijkt het ineens weer te doen  erg vreemd want vanmorgen had ik ook alles opnieuw opgestart zonder resultaat..

 

Maar goed..inloggen is dus nog steeds een probleem…


Misschien zit er een kleine beschadiging op die sticker zit waardoor 1 letter of cijfer anders is dan wat hij lijkt, misschien even een closeup foto maken met een mobiel. Anders lijkt het er toch op dat er een verkeerd wachtwoord op die sticker staat of in het modem geprogrammeerd is.

Je WiFi gegevens die op die sticker staan kloppen wel?

 


Nee...stickertje is net als het modem gloedjenieuw....geen krasje of beschadeging


Reageer