Skip to main content

 

Hoi,

Ik en mijn vader hebben bij een Nas staan. Hierop kunnen we al een backup maken van mijn vader naar mijn Nas toe. Alleen als ik vanuit mij Nas naar mijn vader zijn Nas een backup wil maken gaat dat niet. Dit komt omdat port 6281 open moet staan hiervoor. Het rare is dat ik port 5000 en 8080 wel open kan zetten en kan bereiken maar port 6281 niet.

Bijgevoegd heb ik de instelling van de router (ZTE H369A)

 en de test naar de poorten.

Wat gaat hier fout?

 

Alvast bedankt!

@Bipak8 Welkom op het forum. 

Ik moet zeggen dat mijn kennis over NAS en het instellen ervan tekort schiet. Ik durf dan ook niet te zeggen wat hier misgaat. 

Wellicht dat @wjb hier een idee heeft? 


Ook ik gebruik Synology Hyper Backup om over Internet backups tussen twee Synology NASsen te synchroniseren.

Daarvoor moet TCP poort 6281 geforward worden.

Onderstaand de port-forwarding op mijn EdgeRouter.

Waarom gebruik jij TCP en UDP bij jouw port-forwardings terwijl alledrie die poorten alleen voor TCP gebruikt worden?

Mijn advies, forward alleen het poorttype dat gebruikt wordt.

 

Draait Hyper Backup op die NAS?

 

Het zou niets uit mogen maken, maar toch ... heb je de Experia Box al een keer opnieuw opgestart (geen reset maar gewoon reboot)?

Soms raakt de V10 de kluts een beetje kwijt bij het wijzigen van port-forwardings.


Bedankt!

Herstarten van de Experia Box was bij mij de trigger oom de port forwarder werkend te krijgen.