Skip to main content

Netwerk en slimme stekkers werkend op 2.4 GHz.

Ik heb een Experiabox V10, op dit moment is dat het enige modem van KPN waarop 2.4 GHz en 5 GHz nog wel gescheiden kon worden.

Hierachter heb ik Experia Wifi aangesloten maar nu is het niet meer mogelijk om deze 2 te scheiden.

Als ik nu eens de witte vierkante wifiversterkers erbij zet (deze is volgens mij 2.4 GHz) zou dan het probleem opgelost zijn?

En gaan de slimme stekkers dan automatisch zoeken naar dit netwerk?

Of moet je deze dan weer een andere naam en wachtwoord geven?

 

Kunnen jullie hier iets meer over vertellen of dit mogelijk is?

Of dat ik dit op een andere manier kan oplossen.

Hallo @CpF , als je de versterkers eens loskoppelt van de V10, wifi aan zet en dan de slimme stekkers koppelt en na succesvolle koppeling de versterkers weer aansluit, is dat een idee?

 


Als je die witte er achter zet kan je daar de wifi ook op scheiden, enig nadeel, ze doen net als de V10 geen mesh netwerk met seamless roaming, dan zou ik de WiFi een andere naam geven en alleen die slimme stekkers er op, tenzij je mobiel op dezelfde WiFi netwerk moet zitten om te werken, dan zijn die stekkers alleen niet zo slim als ze zich voordoen.


Als je die witte er achter zet kan je daar de wifi ook op scheiden, enig nadeel, ze doen net als de V10 geen mesh netwerk met seamless roaming, dan zou ik de WiFi een andere naam geven en alleen die slimme stekkers er op, tenzij je mobiel op dezelfde WiFi netwerk moet zitten om te werken, dan zijn die stekkers alleen niet zo slim als ze zich voordoen.

Volgens mij staan al die WiFi dingen in AccessPoint mode, dus allemaal op hetzelfde netwerk (192.168.2.0/24). SSID doet er niet toe.

Als ze op hetzelfde netwerk moeten, zijn ze misschien dom, maar kan het ook werken als er geen internetverbinding is, of sterker nog ook als er geen router is in dat netwerk. Maar zal vrijwel nergens voorkomen want die stekkers heten slim omdat ze instaat zijn alles wat je schakelt in je huis ergens in een cloud te monitoren en ook van die cloud de schakelopdrachten te ontvangen.